۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۲۷۵۱۷
آیت الله حسینی بوشهری:

آیت‌الله راستی کاشانی از وفاداران با اخلاص حضرت امام و رهبری بود

عضو جامعه مدرسین با اشاره به وفاداری مرحوم ‌آیت الله راستی کاشانی نسبت به انقلاب اسلامی و امام و رهبری گفت: آیت الله راستی کاشانی از وفاداران به نهضت حضرت امام بودند.
آیت الله حسینی بوشهری

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله راستی کاشانی، به سوابق علمی و انقلابی آن مرحوم اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله راستی کاشانی از شخصیت های علمی دو حوزه بزرگ قم و نجف بودند.

وی افزود: ایشان سالیانی در قم حضور داشتند و بعد به نجف رفتند و سپس مجددا به قم بازگشتند، آیت الله راستی کاشانی بیش از 50 سال اشتغال به درس، بحث و تربیت شاگرد داشتند، ایشان از نظر علمی محضر بزرگان قم و بزرگان علمی نجف رسیدند و از آن ها کسب فیض کردند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم آیت الله راستی کاشانی در بعد مبارزاتی هم فعال بودند، اظهار داشت: یکی از جلوه های اخلاق مبارزاتی آن مرحوم این بود که وقتی حضرت امام به نجف تبعید شدند ایشان در عین حال که شاگردان بسیاری داشت اما زمانی که امام درس را آغاز کردند به همراه شاگردانشان به درس حضرت امام رفتند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله راستی کاشانی در همراهی با امام در دوران نهضت به عنوان یک چهره شاخص حضور داشت و فعالیت می کرد؛ همراهی مرحوم آیتالله راستی کاشانی قبل و بعد از انقلاب با حضرت امام و مقام معظم رهبری همیشگی بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: آیت الله راستی کاشانی شخصیت های محسوب می شد که هنگام تأسیس دفتر استفتائات مقام معظم رهبری از همان آغاز عضو رسمی دفتر استفتائات رهبری بودند.

وی آیت الله راستی کاشانی را انسانی متواضع و فروتن دانست و عنوان کرد: ایشان در درس های رسمی حوزه و در مباحث اخلاقی به عنوان یک استاد برجسته شناخته می شدند، این عالم برجسته سعادتمندانه زندگی و خدمات شایانی ارائه کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در تجلیل از شخصیت آیت الله راستی کاشانی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در پیام خود فرمودند آیت الله راستی کاشانی از وفاداران به نهضت حضرت امام بودند، ایشان با اخلاصی که داشتند حضرت امام و رهبری را همراهی کردند و در زمینه های گوناگونی نقش آفرینی کردند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات