۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۲۷۴۱۶
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مکتب عاشورا موتور محرکه اسلام است

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مکتب حسینی موتور محرکه اسلام است، گفت: امام حسین راه سعادت را می داند و انسان را به رشد و انسانیت می رساند.
حجت الاسلام سیدحسن سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید حسن سعیدی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در حسینیه ثارالله کرمان گفت: در بیانات امام حسین راه قیام ایشان روشن شده و خیلی چیز ها را درباره حرکت ایشان مشخص می کند؛ در یکی از سخنانش می فرماید کسی که با من باشد به رشد و هدایت می رسد؛ افراد بسیاری به سودای حکومت و پیروزی امام حسین با ایشان همراهی کردند اما وقتی سید الشهدا آب پاکی را روی دستشان ریخت و فرمود پیروز نمی شوم از گرد حضرت فاصله گرفت.

وی در ادامه گفت: مشخص است که منظور حضرت از به رشد رساندن انسانیت بخشیدن است در واقع به این معنا است استعداد های انسان ها را شکوفا می کند؛ امام حسین نقش خود را معرفی می کند و از زاویه دیگر به مردم می فهماند که از امام خود چه می خواهید و دید خود را نسبت به حجت الله تغییر دهید و دید صحیح داشته باشید؛ به عبارت دیگر معرفت داشته باشید.

وی ادامه داد: امام حسین به همه ما تفهیم می کند که انسان ها به شرط اطاعت از ایشان به رشد می رسند؛ بدون شک مصیبت امام حسین عمری است که اشک شیعه را در آورده است همین مکتب ایشان است که موتور محرکه اسلام است در واقع اسلام بدون امام حسین مثل ماشین بدون موتور است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بشر نمی تواند به خودش پی ببرد در واقع علم از شناخت انسان عاجز است؛ علم از آینده و قیامت نمی تواند خبر دهد اما این ولایت و حسین ابن علی بوده که خود ما را به ما معرفی می کند؛ همان استعدادی که در وجود علمای بزرگ اسلام بوده در وجود تک تک ما هست اما علم نمی تواند به آن برسد؛ قیامت و معاد و پایان دنیا چیز هایی است که عقل بشر به آن ها دسترسی ندارد.

وی اظهار داشت: سید الشهدا است که می تواند ما را ارتقا دهد و رشد روحی ببخشد؛ هنر امام رضا که فقط شفا دادن نیست که بعضی ها به امام رضا می گویند اگر ما را شفا ندهی از تو روی گردان می شوم؛ شیعیانی که اهل بیت را دوست دارند از ایشان چه توقعی دارند و چه شناختی از جایگاه امام دارند؟ آن ها به آسمان و زمین آگاه بوده و راه سعادت را می دانند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: علی به آسمان و زمین آشنا است اما مردم آن را با خوشبینانه ترین حالت به عنوان یک امین می شناسند که در بیت المال دست درازی نکرده و حاتم بخشی نمی کند؛ یکی برای اینکه به این مردم بی عقل بفهماند علی کیست در مسجد از امیر مؤمنان روی منبر پرسید جبرئیل کجا است؟ حضرت نگاه به آسمان کرد و بعد رو به آن گفت جبرئیل خود تو هستی که آن شخص غیب شد؛ وقتی از حضرت سؤال کردند از کجا فهیمد که ایشان در پاسخ فرمودند نگاه به هفت آسمان انداختم اما او را ندیدم.

وی در ادامه افزود: علی هفت آسمان را با یک نگاه سیر کرد همه ملائکه را نظاره کرد و جبرئیل را در آن میان ندید؛ حال مردمی که علی دارند به نتیجه می رسند در شب قدر علی را ترور کنند و در میانه بیابان سر پسر علی را ببرند.

این کارشناس امور دینی اظهار داشت: امام صادق فرمود دعا از قرآن بهتر است چون هر کس دعا می خواند خدا را می خواهد اما هر کس که قرآن می خواند خدا را خطاب قرار نمی دهد بلکه برای جایزه و تشویق می خواند؛ در قیامت بسیاری قرآن خوان ها را به جهنم می برند و به آن ها می گویند قرآن کتاب هدایت بود و از آن استفاده نکردید.

وی در پایان افزود: در دیدگاه پیامبر خدا زرنگ کسی است که نفس خود را محاسبه می کند؛ هر روز به خودمان بگوییم برای فردای خود چه کرده ایم؛ احمق ترین انسان ها کسی است که دنبال هوای نفس و خواسته های دلش است و سرمایه خود را از خدا می خواهد مثل پسری که ماشین را با پول پدر خریداری می کند اما پدر را سوار نمی کند./9704/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات