۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۷۳۷۱
روحانی لبنانی:

اسرائیل دشمن و سوریه دوست لبنان است

دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن و سوریه به عنوان دوست لبنان یاد کرد.
شیخ حسن شریفه روحانی لبنانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد صفا در بیروت بر لزوم تبدیل عاشورای امسال به مناسبتی برای بیداری و راهنمایی مردم به خیر و صلاح تأکید کرد و گفت: ماه محرم باید عامل همبستگی و مبارزه با طایفه گرایی و مذهب گرایی و همچنین مخالفت با فساد و هدر رفتن اموال عمومی باشد. در این ماه باید به صورت همگانی جهت حل بحران های اقتصادی و اجتماعی تلاش کرد.

وی افزود: عاشورا دارای ارزش های دینی و روحی و انسانی است و مدرسه فداکاری و جانفشانی در راه اصلاح به شمار می آید. اباعبدالله(ع) برای اصلاح امت جدش رسول الله(ص) بپا خواست.

این روحانی لبنانی دوری از گفتمان سیاسی تنش زا و متعصب را خواستار شد و تصریح کرد: اهتمام به این مساله با توجه به نزدیک بودن انتخابات پارلمانی از اهمیت فراوانی برخوردار است. انتخابات باید در هر شرایط در زمان مقرر برگزار و توجهی به خواسته تعویق انتخابات نشود.

حجت الاسلام شریفه با تأکید بر لزوم استفاده از تحولات کنونی منطقه اظهار داشت: ما باید به واقعیت ها تن داده و بدانیم که رژیم صهیونیستی دشمن و سوریه دوست لبنان هستند و نمی توان بدون وجود سوریه زندگی کرد.

وی ادامه داد: چگونه ممکن است شرکت های لبنانی در بازسازی سوریه مشارکت داشته باشند در حالی که ذهنیت متحجر در کشور وجود داشته باشد و مشارکت این شرکت ها را تنها بر اساس گفت وگو با دولت سوریه امکان پذیر می دانند.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درباره آوارگان سوری نیز گفت که ارتش سوریه بر اکثر مناطق این کشور مسلط شده و آوارگان می توانند به خانه و کاشانه خود بازگردند./980/ب901/د

ارسال نظرات