۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۲۶۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

عزاداری از روز نخست محرم سیره اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به نقش محرم در تربیت فرزندان گفت: اگر فرزندان از کودکی در فضای محرم رشد کنند به یقین شخصیت حسینی در وجودشان نقش می بندد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم اولین روز عزاداری امام حسین(ع) که پیش از ظهر امروز با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با اشاره به این که در ماه محرم باید محبت درونی و قلبی خودمان را نسبت به اهل بیت(ع) نمایان کنیم، گفت: یکی از روش های نمایان کردن محبت به این خاندان پاک، پوشیدن لباس مشکی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: این بسیار خوب است که امروزه شیعه را با پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری می شناسند و ضروری است که بر این امر مداومت ورزیده شود.

وی افزود: شعائر حسینی باید در کوچه ها و بازارها ظاهر شود؛ این کار اثر وضعی خود را بر مردم می گذارد و سبب می شود تا با خود بیندیشند و نسبت به عزاداری در این ماه ترغیب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به نقش محرم در تربیت فرزندان عنوان کرد: اگر فرزندان از کودکی در این فضا رشد کنند به یقین شخصیت حسینی در وجودشان نقش می بندد؛ اینکه امروز ما نسبت به اهل بیت(ع) ارادت داریم و محبت می ورزیم همه و همه مرهون اعمال و رفتار والدین ما است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گاهی تعظیم شعائر حسینی به این است که ما در خانه برای خانواده خودمان سیره امام حسین(ع) را تبیین کرده و تعلیم دهیم.

وی ثمره یاد حقیقی امام حسین(ع) را در کلام امام باقر(ع) اینگونه توصیف کرد: شخصی که با یاد امام حسین(ع) آثار غم در چهره اش هویدا شود به هنگام مردن ائمه معصومین(ع) به دیدارش می آیند و به ملک الموت سفارش می کنند تا وی را آسان قبض روح کند و به او بشارت می دهند که شادی و فرح او ادامه پیدا خواهد کرد تا بر لب حوض کوثر بر معصومین(ع) وارد شود؛ این یعنی  کسی که به امام حسین(ع) متصل شود، برزخش هم بیمه است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان عنوان کرد: اینکه ما از اول محرم به عزاداری می پردازیم پیروی از سیره اهل بیت(ع) است؛ سیره اهل بیت(ع) همواره بر این بوده است که از روز اول محرم آثار حزن و اندوه بر چهره مبارک شان آشکار می شده و اصحاب خودشان را بر به پا داری عزاداری توصیه می کردند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات