۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۲۷۲۵۷
روزنامه صهیونیستی؛

سران رژیم صهیونیستی و آمریکا ناکام از نشست سران ملل متحد بازگشتند

یک روزنامه صهیونیستی با تشریح سخنان نخست وزیر این رژیم و نیز رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی ملل متحد، نوشت: این دو دست خالی بازگشتند.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به سخنرانی تند و تهدید آمیز دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و نیز سخنرانی توأم با فخر فروشی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: این دو در سازمان ملل خطاب به مردم خود سخن گفتند و دست خالی بازگشتند.

«ناحوم برنیاع» نویسنده این مطلب افزود: 193 کشور عضو سازمان ملل هستند و رهبران بیشتر این کشورها هفته گذشته در نیویورک گرد هم آمدند و در برابر مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند؛ سخنانی که به ظاهر خطاب به جهان بود اما در عمل مخاطب آنان ملت هایشان بودند.

لحن تند و تهدید آمیز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

در این میان آنچه باید بیش از همه توجه ما را جلب کند، سخنرانی ترامپ و نتانیاهو است، به این ترتیب که ترامپ یکی از تندترین سخنرانی های خود را از بلندگوی مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، البته سخنرانی او به شدت سخنرانی نیکیتا خروشچف رهبر شوروی سابق در سال 1960 نبود.

محورهای اصلی سخنرانی ترامپ

محورهای سخنرانی ترامپ را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

اول؛ «پیش از هرچیز آمریکا»: هر کشوری از جمله آمریکا پیش از هرچیز به منافع خود توجه دارد و این اصل روابط بین الملل است و جهان و سازمان های بین المللی و گازهای گلخانه ای همه پس از این موضوع قرار دارند.

دوم؛ اسلام رادیکالی: ترامپ با وجود اعتراض سازمان های اسلامی به دنبال ارتباط دادن تروریسم با دین است.

سوم؛ «آمریکا کره شمالی را کاملا نابود خواهد کرد»: ترامپ لحن تهدید آمیز خود را در قبال پیونگ یانگ شدت بخشید و در تعبیری توهین آمیز نسبت به رهبر کره شمالی او را مرد موشک توصیف کرد.

چهارم؛ «توافق هسته ای با ایران آمریکا را در تنگنا قرار می دهد»: این جمله بیشتر خطاب به رای دهندگان آمریکایی بود تا رهبران ایران و ترامپ کوشید بار دیگر تاکید کند، تمام اقدامات دولت اوبا با منافع آمریکا در تعارض بود.

پنجم؛ در سخنرانی ترامپ هیچ اشاره ای به روسیه، چین و کشمکش اسرائیلی- فلسطینی نشد زیرا روسیه موضوعی حساس و چین موضوعی پیچیده هستند.

اظهارات ترامپ چه در خصوص سیاست خارجی  چه اوضاع داخلی تند و تهدید کننده بود.

سخنرانی تکراری و بی حاصل نتانیاهو

اما نتانیاهو در سازمان ملل به گونه ای سخنرانی کرد که گویی احساس می کرد در خانه خود به سر می برد اما دستاورد او چه بود؟ تقریبا هیچ.

نتانیاهو برای هزارمین بار به قدرت رژیم صهیونیستی و سفرهای خود به نقاط مختلف دنیا مباهات کرد و آشکارا به چاپلوسی از ترامپ پرداخت.

اما اکنون اسرائیلی ها [ساکنان سرزمین‌های اشغالی] باید بپرسند نتانیاهو از این سخنرانی چه دستاوردی داشت؟ آیا ایرانی ها از تهدید اسرائیل (رژیم صهیونیستی) وحشت خواهند کرد؟ آیا نهادهای سازمان ملل از محکوم کردن اسرائیل دست برخواهند داشت؟ پاسخ همه این سوالات «منفی» است./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات