۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۲۴۹
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان خبر داد؛

تکمیل ۳ هزار پروژه به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ولی عصر

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت ها و اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در رفع محرومیت های استان، گفت: گروه های مردم یاری توانستند تاکنون بیش از ۳ هزار پروژه در واحدهای کوچک بسازند.
سردار شاهوارپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار سرتیپ دوم حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس، شامگاه گذشته 30 شهریورماه در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای خوزستان حاضر شد و نیز به رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و فعالیت های سپاه پاسداران در استان خوزستان پرداخت.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و نیز فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: مردم استحضار دارند که جنگ در حقیقت بر ما تحمیل شد و در حالیکه مدت کمی از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و همه مردم انتظار داشتند که نظام حاکم یعنی جمهوری اسلامی، سختی ها و مشکلاتی که در دوران ستمشاهی را داشتند، حل کند اما با هجوم غافلگیرانه رژیم بعث عراق مواجه شدیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: رژیم بعث عراق به طور غافلگیرانه و گسترده در 31 شهریورماه سال 1359 با حملات هوایی که 20 نقطه از مناطق مرزی و مرکزی کشور مورد حملات دشمن قرار گرفت.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: بعد از حملات هوایی دشمن، حملات زرهی، پیاده یعنی به طور زمینی و مکانیزه به مرزهای کشور ما هجوم آوردند.

سردار شاهوارپور با اشاره به وضعیت بحرانی مردم شهرهای مرز نشین در جنگ تحمیلی، گفت: شهرهای مرز نشین در دوران جنگ تحمیلی یک وضعیت بسیار بحرانی را سپری کردند و در حقیقت استان خوزستان بیشترین آسیب را در مقابل حملات دشمن دید و فلش اصلی دشمن به سمت استان خوزستان و مردم ولایت مدار این استان بود.

وی با بیان اینکه مردم شهرهای مرزنشین خط مقدم جنگ علیه دشمن بودند، تصریح کرد: مردم استان خوزستان و مردم شهید پرور این استان به ویژه مردمان پاک مرز نشین این استان در خط مقدم مقابله و ایستادگی علیه دشمن بودند و همگان و نیز تاریخ هم این مسئله را گواهی می دهد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان درباره ایستادگی و مقاومت مردم خوزستان، اظهار داشت: مردم خوزستان درس مقاومت و ایستادگی را به تاریخ یاد دادند که یک نمونه از این ایستادگی ها در خرمشهر و آن مقاومت 35 روزه رزمندگان اسلام بود که با تعداد اندک جوانان خرمشهری و رزمندگانی که از افسی نقاط استان به این شهرستان پیوسته بودند، آن پیروزی غرور آفرین محقق شد.

این مقام مسؤول افزود: در بستان، شوش، هویزه، سوسنگرد، دزفول و حتی در خود اهواز دشمن تا منطقه دب حردان یعنی نزدیک اهواز رسید اما با مقاومت جانانه شهدای والامقام و رزمندگان اسلام مواجه شدند.

سردار شاهوارپور با اشاره به نقش مهم نیروهای مردمی در کنار سپاه و ارتش در دفاع مقدس، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی یکی از مردمی ترین ارتش های دنیا به شمار می آید و با اینکه ابزار و تجهیزات ارتش در زمان قبل به طور وارداتی بود به محض پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، ابر قدرت های آن دوران به ویژه آمریکایی ها ورود تجهیزات و امکانات به ارتش جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند.

وی افزود: صدام هم از لحاظ نظامی و تجهیزات بسیار قوی بود و امکانات نظامی زیادی در اختیارش گذاشته بودند؛ پس مقابله دو تا ارتش با این وضعیت در حقیقت بسیار سخت بود؛ لذا ارتش جمهوری اسلامی به یک کمک جدی و پایان ناپذیری نیاز داشت که در اختیار داشته باشد و این کمک از سوی نیروهای مردمی و نیروهای انقلابی و پاسداران جوان تامین شد و در کنار ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمن ایستادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در ادامه بیان داشت: نیروهای انقلابی و مردمی و نیز پاسداران جوان مرید امام خمینی(ره) و شاگرد مکتب امام راحل بودند و درس انقلاب را به خوبی یاد گرفته بودند و این نیروها با حداقل امکانات کاری در حد معجزه می کردند که در واقع دشمن هم باورش نمی شد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با آمدن سپاه و بسیج مردمی در کنار ارتش ما توانستیم در 5 مهرماه سال 1360 اولین عملیات آزادسازی را در شکسته شدن حصر آبادان انجام دهیم و در واقع آغازی بود برای اقدامات و پیروزی های بعدی ما که دشمن مفتضح و سرافکنده شد.

سردار شاهوارپور در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به فعالیت ها و اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در رفع محرومیت های این استان، اظهار داشت: استان خوزستان یک استان پهناوری در کشور ما به شمار می آید و به همین میزان هم ما زخم هایی از دوران جنگ داریم و این عقب افتادگی دوران جنگ که به خوزستان وارد شد حدود 10 سال بود که این استان را عقب انداخت.

وی در ادامه گفت: در حقیقت محرومیت ها هنوز پا برجا است و مناطقی در استان داریم که انصافا مشکلات عدیده ای دارند به ویژه مناطق روستایی و صعب العبور که باید این محرومیت ها رفع شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: با این توصیفات توانستیم قرارگاه محرومیت زدایی که در واقع بسیج سازندگی نماد این رویکرد است را راه اندازی کنیم.

این مقام مسؤول ابراز داشت: اکیپ های دانشجویی، دانش آموزی و بسیج محلات که در اقدامات مردم یاری تلقی می شوند و نیز بخش های مختلفی از قبیل درمانی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، فعالیت های فرهنگی و آموزشی و غیره را انجام می دهند را به مناطق محروم و روستایی و صعب العبور از طریق همین قرارگاه محرومیت زدایی توانستیم اعزام کنیم.

سردار شاهوارپور تصریح کرد: بیش از 350 گروه های جهادی داریم که بخش عمده این گروه ها افراد بومی هستند و بخش دیگری هم از این افراد از مرکز استان هستند و این گروه ها در زمان های مختلفی از سال به خصوص در ایام تعطیلات تابستانه و تعطیلات نوروز به مناطق محروم اعزام می شوند و در حقیقت اقدامات بسیار خوبی را به منظور مردم یاری انجام داده اند.

وی در ادامه گفت: این گروه های مردم یاری توانستند تاکنون بیش از 3 هزار پروژه در واحدهای کوچک یعنی واحدهایی که بتواند مشکل مردم را حل کند، بسازند و نیز بازسازی کنند و این فرایند ساخت و ساز همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از فکر و ایده های جوانان، افزود: یکی از موضوعات اساسی که توانست ما را در جنگ به پیروزی برساند و بن بست جنگ را حل بکنیم، فکر جوان و خلاقی بود که از سوی جوانان سپاهی و ارتشی و نیروهای مردمی جوان به ما تزریق شد.

این مقام مسؤول ابراز داشت: مسؤولان باید به جوانان میدان و بها دهند و همه افرادی که در کشور می توانند کاری انجام دهند، این جوانان را دعوت به همکاری کنند.

سردار شاهوارپور درباره سخنان سخیف اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ایران در سازمان ملل، گفت: دولت مردان آمریکا به دلیل استیصالی که در جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا برای آن ها پیش آمده به این سخنان سخیف و گستاخانه پناه می برند و این صحبت ها جایی در جهان امروزی ندارد؛ چرا که در حقیقت این صحبت ها قدیمی و کهنه شده است و البته ادبیات صحبت کردن خود شخص ترامپ هم در کشور خودش خریداری ندارد و این شخص فقط در حال یاوه گویی است.

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح در قبال تهدیدات دشمنان، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کاملی به سر می برند؛ به ویژه در استان خوزستان ما با همه توان در آمادگی کامل هستیم و اگر دشمنان بخواهند اقدامی بکنند، بدانند که حتما پاسخ ما خیلی شدیدتر از آن هست که رییس جمهور مفلوک عراق یعنی صدام و یا آمریکا در صحرای طبس دریافت کردند، خواهد بود؛ لذا این یاوه گویی های ترامپ برای ملت ما هیچ گونه ارزشی ندارد./9453/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات