۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۱۶۳
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان:

فتوای مهاجرت فلسطینیان از این سرزمین باطل است

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان فتوای الگو گرفتن فلسطینیان به هجرت نبوی و مهاجرت از این سرزمین را باطل خواند.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در سخنانی که در مسجد حضرت ابراهیم(ع) منطقه صیدا ایراد کرد، گفت: همگان باید از معانی هجرت پیامبر اکرم(ص) درس فراگرفته و به ارزش های انسانی آن پایبند بمانند. ایشان هجرت کرد تا با شکست دشمنان و اعتلای کلمه الله بازگردد.

وی افزود: برادری از بهترین مسائلی است که جامعه پاک را می سازد و این مساله در پیمان برادری میان مهاجرین و انصار نمایان است. بنای مساجد نیز تنها برای برپایی نماز نیست بلکه جایگاهی برای شادی و اندوه و دعوت حقیقی به دین حنیف به شمار می آید.

این روحانی اهل تسنن بر لزوم یاری مظلومانی که به شنیع ترین شیوه در معرض کشتار جمعی هستند، تأکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید به صورت گسترده به یاری ملت فلسطین پرداخته و در برابر فتواهای شاذی که خواستار الگو گرفتن فلسطینیان به هجرت نبوی و هجرت از این سرزمین هستند، ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: این درخواست کاملا باطل است زیرا یهودیان صاحبان سرزمین نیستند بلکه این سرزمین را اشغال کرده اند. چنین فتواهایی کاملا به ضرر ملت و مساله فلسطین بوده و درصدد به حاشیه راندن این مساله است.

شیخ صهیب حبلی این فتوا را خیانت به مساله فلسطین توصیف کرد و مخالفت همگانی با آن را خواستار شد.

وی درباره آغاز سال جدید هجری قمری گفت: امیدواریم سال جدید با بازگشت امنیت به سوریه و عراق همراه باشد و شاهد نابودی تروریسم و ذبح و جنایت و خونریزی شهروندان بی گناهی که به اسم اسلام انجام می گیرد، باشیم زیرا اسلام از این قاتلان به شدت تبرئه جسته و هیچ ارتباطی میان آنان و دین وجود ندارد.

رییس جمعیت الفت با تأکید بر ضرورت توقف جنگ علیه ملت یمن خاطرنشان ساخت: کودکان و زنان و کهنسالان بی گناه یمنی قتل عام می شوند و با بمباران جنگنده ها مواجه هستند. آیا کسی هست که این جنایت ها را متوقف کند؟/980/ب902/د

ارسال نظرات