۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۰۹۱
فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس:

ایران در حوزه دفاعی به خودکفایی رسیده است

سردار رفيق دوست اظهار داشت: امروز دولتمردان ما بايد بدانند كه اگر امروز در حوزه دفاعی خودکفایی موفق شده‌ایم مرهون اراده ملي است و اگر به این ملت امکانات دهیم مطمئن باشید در تمامی عرصه‌ها و نیازمندی‌ها هم می‌توانیم موفق باشيم.
رفیقدوست

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به شرايط ارتش ايران در زمان بعد از انقلاب و به ويژه دفاع مقدس خاطرنشان كرد: در اوايل انقلاب ضدانقلاب به پادگان مهاباد حمله و این پادگان را خلع سلاح کرد، پس از مهباد به سمت سنندج رفته تا اين پادگان را نيز خله سلاح نمايند كه خوشبختانه نیروی زمینی ارتش مانع از این کار شد.

وي ادامه داد: در ابتداء جنگ دشمن تمام تلاش خود را كرد با شعار انحلال ارتش اين نيروي نظامي را از بين ببرد، هرچه ارتش بيشتر از انقلاب حمايت مي كرد شدت این شعارها هم بیشتر می‌شد، از اين رو امام راحل 29 فروردین را به عنوان «روز ارتش» نام‌گذاری کردند و فرمودند که ارتش باید در این روز در شهرها رژه برود و مردم هم باید از آن‌ها استقبال کنند.

سرلشکر حسنی سعدی بيان كرد: در همين دوران كودتا " نقاب " نيز رخ داد كه خوشبختانه توسط خود نیروهای ارتش کشف و خنثی شد، اين اتفاقات در حالي بود كه عراق با دلارهای کشورهای عربی و حمایت دیگر کشورها، ارتش خود را مجهز و با 12 لشکر زرهی و پیاده، 20 تیپ و بیش از 500 جنگنده به ایران حمله کرد.

 جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) تصريح كرد: در زمان حمله عراق ساماندهي ارتش ما به خوبي انجام نشد، همچنين در اين زمان درگير غائله ضد انقلاب نيز در كردستان شديم، در همين زمان صدام اعلام كرد كه قصد دارد تهران را سه روزه فتح کند اما به لطف حضور مردم، پاسدارها و ارتشی‌ها مدت‌ها در مرز زمین‌گیر شد.

وي خاطرنشان کرد: در آغازین روزهایی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود، هیچ ارگانی از انقلاب دفاع نمی‌کرد اما انقلابیون ارتش این مسئولیت را پذیرفتند.

سردار محسن رفیق‌دوست، فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در ادامه مراسم  با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران در روزهای نخستین جنگ تحمیلی گفت: در آن دوران من عده اي از نيروهاي سپاه را به دور هم جمع كرده و به آنها اشاره كرديم كه ابرقدرت‌ها و امپریالیسم جهانی وجود دارند، انقلاب ما تهدید خواهد شد و هیچ وقت اجازه نخواهند داد که ما از محاصره نظامی خارج شویم چرا که انقلاب اسلامی هستی آن‌ها را با چالش مواجه می‌کرد.

وي ادامه داد: در همين شرايط ما براي رسیدن به خودکفایی دفاعی و ایجاد صنایع نظامی اقدام کردیم، براي اين امر افراد تحصيلكرده اي را به كار گرفتيم، امروز خوشبختانه شاهد جايگاهي هستيم كه دنيا انتظار آن را نداشت، كشوري كه زماني نه ارتش و نه سپاه قدرتمندي داشت امروز به جايي رسيده است كه آمريكا از موشك هاي آن مي ترسد.

سردار رفيق دوست اظهار داشت: امروز دولتمردان ما بايد بدانند كه اگر امروز در حوزه دفاعی خودکفایی موفق شده‌ایم مرهون اراده ملي است و اگر به این ملت امکانات دهیم مطمئن باشید در تمامی عرصه‌ها و نیازمندی‌ها هم می‌توانیم موفق باشيم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در مورد سخنان ترامپ در سازمان ملل تاكيد كرد: بنده به عنوان يك سپاهي پيشكسوت به مقام معظم رهبري اين قول را مي دهم که اگر قرار باشد دشمن گوشه چشمی به این سرزمین داشته باشد هرگاه رهبري دستور بدهند براي مبارزه با كفر حاضر خواهيم بود.

وي افزود: دشمن ما تنها به خاطر موضوع حکومت مطلقه ولایت فقیه با ما سرجنگ دارد، بدانيد كه امروز ما در دنيا وجه قدرتمندي داريم، در ديداري كه بنده با هادی العامری در کربلا داشتم  او به من گفت اگر به فرمان مقام معظم رهبری، سرلشکر سلیمانی و نیروهایش برای کمک به جبهه مقاومت به میدان نمی‌آمدند به امام حسین(ع) قسم امروز حتی یک خشت از حرم اهل بیت(ع) باقی نمی‌ماند.

در پايان اين مراسم با حضور سرلشگر باقري، سردار رادان، سردار رفيق دوست، سردار كارگر، هاشمي استاندار تهران از خانواده هاي شهيد سردار شهيد تهراني مقدم، سردار شهيد همداني، سردار شهيد خلبان شمشادي، سردار شهيد ابوالفتحي، شهيد محمد رونقي، شهيدان افراسيابي، شهيد بيژن شيردم، شهيدان آقاجانلو، شهيد الله كرم و جمعي از پيشكسوتان دفاع مقدس تجليل به عمل آمد./٨١٦/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات