۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۲۶۹۷۳
مؤلف و نویسنده حوزوی تشریح کرد؛

آسیب های اجتماعی تأخیر در ازدواج

حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تأخیر در ازدواج، گفت: شخصی که دیر ازدواج کند دیگر نشاط و شادابی زندگی اجتماعی را از دست خواهد داد و دیگر رمقی برای معاشرت با خانواده و تربیت فرزندان نخواهد داشت.
آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام اکبر دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه شریفه «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا» گفت: انسان هرچه دیرتر ازدواج کند با آسیب‌های فردی و اجتماعی بیشتری روبه رو خواهد شد؛ تزلزل فکری یکی از آسیب‌های فردی تأخیر در ازدواج است.

تأخیر در ازدواج به تشویش فکری منجر می شود

مؤلف و نویسنده حوزوی ادامه داد: اضطراب و تشویش فکری که در اثر تأخیر در ازدواج برای فرد حاصل می شود، سبب خواهد شد تا فرد در سایر کارها و مسؤولیت های زندگی خودش ناموفق بوده و با شکست مواجه شود.

انسان مضطرب و غیر آرام از پس هیچ کاری بر نخواهد آمد

وی افزود: انسان مضطرب و غیر آرام از پس هیچ کاری بر نخواهد آمد، چراکه ذهنش درگی مسأله ازدواج است و شخصی که این دغدغه در ذهنش موجود باشد به یقین از انجام مسؤولیت هایی که بر عهده دارد باز خواهد ماند.

آسیب‌های اجتماعی تأخیر در ازدواج

حجت‌الاسلام دهقان آسیب‌های اجتماعی تأخیر در ازدواج را اینگونه توصیف کرد: شخصی که دیر ازدواج کند دیگر نشاط و شادابی زندگی اجتماعی را از دست خواهد داد و دیگر رمقی برای معاشرت با خانواده و تربیت فرزندان نخواهد داشت.

فرزندی که در کودکستان رشد کند، پدر و مادرش را به سرای سالمندان خواهد سپرد

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: طبیعی است که فرد هنگامی که حال و حوصله ای برای نگهداری و تربیت فرزند نداشته باشد، کودک را به مهدکودک می سپارد؛ همین کودک هنگامی که بزرگ شد نیز دیگر از پدر و مادر خود را که به سن کهولت رسیده اند نگهداری نخواهد کرد و آنها را به سرای سالمندان خواهد سپرد.

وی در پایان با بیان اینکه انسان کیفر اعمال خود را در دیا خواهد دید، ابراز داشت: اگر والدین می خواهند هنگامی که به سن پیری رسیدند فرزندانشان برایشان عصای دست شوند باید در کودکی برای آنها وقت بگذارند و با شیوه صحیح آنها را تربیت کنند؛ این مهم محقق نمی شود مگر اینکه افراد در سن جوانی ازدواج کنند تا برای پستی ها و بلندی های زندگی از صبر و استقامت کافی برخوردار باشند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات