۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۹۶۹
مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

نقش خانواده در ولایت پذیری فرزندان

حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی گفت: اگر فرزندان مشاهد کنند که سخن والدین با رفتارشان تفاوت دارد به یقین دچار انحراف می شوند.
احمدی شاهرختی 
خانواده

حجت‌الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه سبک زندگی افراد به نسبت نوع عقاید آنها متفاوت می شود، گفت: انسان مسلمان باید بر پایه دلالات قرآنی و اعتقاداتی که دارد، روش خودش را در زندگی تعیین کند.

مبلغ عرصه بین الملل ادامه داد: روش بایسته و شایسته برای شخص مسلمان این است که بر مدار امر و نهی خداوند عمل کند؛ این امر و نهی الهی در کلام و سیره عملی اهل بیت(ع) متجلی شده است، بنابراین ولایت در زندگی شئون مختلفی دارد که در واقع همه آنها به حاکمیت الهی منتهی می شود.

وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در مسیر الهی و ربانی باید به دو روش عمل کنیم، ابراز داشت: برای رسیدن به سعادت ابتدا باید اعتقادات قوی داشته باشیم و در مرحله دوم برای رفتار خودمان الگوی رفتاری ترسیم کنیم.

نقش خانواده در ولایت پذیری فرزندان

حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی با اشاره به  نقش خانواده در ولایت پذیری فرزندان عنوان کرد: اگر فرزندان مشاهد کنند که سخن والدین با رفتارشان تفاوت دارد به یقین دچار انحراف می شوند؛ پدر و مادر نباید فرزند را نسبت به موضوعی امر کنند در حالی که خودشان به آن مسأله اعتقادی ندارند، چراکه این موضوع سبب ایجاد مشکلات جدی در تربیت فرزندان می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید باور کنیم که ولایت جنبه تشریفاتی ندارد، بلکه جنبه پیروی از دستورات داده شده از سوی شارع مقدس را دارا است.

وی در پایان بیان کرد:‌ پازل ولایت هنگامی کامل می شود که علم و عمل با همدیگر توأم بوده و از کلام معصومین(ع) برگرفته شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات