۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۶۹۴۶
آیت الله سیدان:

تمام تلاش خود را برای بزرگداشت ایام شهادت امام حسین انجام دهیم

آیت الله سیدان گفت: انسان باید تمام تلاشش را برای بزرگداشت شهادت امام حسین(ع) به هر صورت و شکل و در هر منطقه ای که هست انجام دهد.
آیت الله سید جعفر سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان در ادامه مباحث شرح خطبه توحیدی نهج البلاغه، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله خویی، گفت: جود خداوند، در ارتباط ذات حضرت حق، صفتی است که در آن کمی و زیادی جای ندارد.

وی با بیان اینکه افرادی که عطا و بخشش خدا نسبت به آنها زیاد است زمینه جود خدا را در خود ایجاد کرده اند، ادامه داد: انسان باید همیشه نسبت به خداوند درخواست کننده باشد.

این استاد اخلاق ابراز داشت: کثرت عطای پروردگار، جود و کرم را در او زیاد می کند و چیزی از خزینه اش کم نمی شود، تا همانند انسانها به خوف بیفتد و از بخشش خودداری و امساک کند، خداوند هرچه اعضا کند تثبیت همان جود و کرم است.

آیت الله سیدان اظهار داشت: ذات خداوند اگر تمام هستی را به کسی ببخشد، جیزی از ملکش کم نمی شود، هر آنچه او انجام دهد و ببخشد، خزائن او در فرمان کنه او است.

وی در ادامه مباحث به نزدیک شدن آغاز ماه محرم اشاره کرد و افزود: انسان باید تمام تلاشش را برای بزرگداشت شهادت امام حسین(ع) به هر صورت و شکل و در هر منطقه ای که هست انجام بدهد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: کسانی که به کلمه پیر غلام، عبدالحسین و عبدالمهدی اعتراض دارند، بی سوادی خود را اعلام می کنند چرا که کلمه عبد، نص صریح روایات و ادعیه است.

وی خاطرنشان کرد: عبد درجه کوچکی فرد را از نظر مقام می رساند، به این معنا که ما عبدیم و ائمه اطهار معبود نیستند.

آیت الله سیدان در پایان گفت: در این ماه از خداوند، اشک را طلب کنیم، چرا که اشکی که گناه را از بین ببرد، معصیت را پاک کند و موجب بهشتی شدن شود، رشد آور است و سبب ارتقای سطح معنوی انسان می شود./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات