۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۲۶۷۲۱
در ۵۲ امامزاده خراسان شمالی؛

سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور ۵۱ روحانی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه‌های محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۲ امامزاده شاخص این استان با مشارکت ۵۱ روحانی مبلغ برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - همایش وقف

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در محرم و صفر امسال از سوی اداره کل اوقاف استان با شعار «کرامتنا الشهاده؛ کرامت ما شهادت است» خبر داد.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های عمومی شامل اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 52 بقعه متبرکه خراسان شمالی، برپایی خیمه‌های معرفت حسینی در 20 بقعه متبرکه، اقامه نماز جماعت در طول طرح بصیرت عاشورایی در 40 بقعه استان و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز عاشورا در 35 بقعه است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه 51 روحانی مبلغ به امامزاده‌های میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی اعزام می‌شوند که از این تعداد 30 روحانی مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 21 مبلغ هم بومی هستند.

وی حرکت هیئات و دسته‌های عزاداری به سمت بقاع متبرکه در روز عاشورا، اطعام و عزاداری در ایام ماه محرم در بقاع متبرکه استان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی ایستگاه صلواتی در 15 بقعه متبرکه را از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی دانست.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته استانی، برگزاری جلسه توجیهی هیأت امنا و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه، برگزاری جلسه توجیهی مبلغین اعزامی و غبارروبی و سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی تبلیغات و اطلاع‌رسانی طرح از طریق چاپ و نصب بنر و پوستر، توزیع جزوه و بروشور معرفی واقفان و موقوفات شاخص در استان به تعداد دو هزار نسخه، برپایی غرفه محصولات فرهنگی در بقاع مجری طرح بصیرت عاشورایی، فعال کردن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل و ادارات اجرایی و بقاع متبرکه و دعوت از جانبازان و خانواده شهدا در برنامه‌های بقاع متبرکه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برخی دیگر از ویژه‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه صفر، اظهار کرد: قرائت زیارت اربعین در هجدهم آبان ماه در 19 بقعه، برگزاری تجمع لبیک یا رسول‌الله در بیست و ششم آبان در 13 بقعه، برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) در سی‌ام آبان در 24 بقعه و برگزاری مراسم منشور عزت (همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی) و قرائت خطبه حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در بیست و نهم مهرماه در 12 بقعه ازجمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ماه صفر است./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات