۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۵۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام ۱۴۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان شمالی در دهه اول محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اعزام هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف خراسان شمالی به مناسبت ماه محرم، گفت: اعزام این مبلغان در راستای معرفت افزایی عاشورایی صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه محرم، با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، به اعزام مبلغان دینی به این مناسبت اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغان اعزامی در این ایام با سخنرانی‌های خود در مجالس و محافل حسینی به تبیین و تعمیق فرهنگ عاشورایی می‌پردازند.

وی افزود: مبلغان اعزامی در مناطق مختلف شهری و روستایی افزون بر اینکه به اجرای برنامه‌های سخنرانی و عزاداری می‌پردازند مردم را با فلسفه درست عزاداری و معارف اهل بیت (ع) هم آشنا می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: با توجه به عشق و ارادت قلبی مردم نسبت به ائمه اطهار به‌ویژه امام حسین (ع) و شور و حال معنوی مردم در ایام محرم مبلغان اعزامی در سخنرانی‌های خود ضمن بیان فلسفه عاشورا به تعمیق ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم می‌پردازند.

وی ادامه داد: در حقیقت بصیرت افزایی و پاسخ به سؤالات شرعی و عاشورایی مردم در نواحی مختلف استان هدف اصلی اعزام این مبلغان است که باید با توجه به وضعیت فرهنگی و حساسیت‌های موجود در منطقه انجام گیرد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در طی قرون بدعت‌ها و رفتارهای خرافی و غلطی به فرهنگ عاشورا افزوده شده است که مبلغان دینی باید با بصیرت افزایی زمینه رشد دانش و آگاهی عزاداران حسینی را فراهم کرده و به این طریق از این بدعت‌ها و رفتارهای خرافی جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت مبلغان بومی، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مبلغان بومی استان در این ایام در اولویت قرار دارد؛ اما اگر در این زمینه کمبودی داشته باشیم ناگزیر از مبلغان حوزه علمیه مشهد و قم استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اعزام 1400 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ایام محرم، اظهار داشت: ظرفیت استان نزدیک به 800 مبلغ دینی است؛ اما برای رفع کمبود 600 مبلغ غیربومی هم در ایام محرم به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مبلغان دینی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا انجام می‌گیرد، افزود: درزمینهٔ تأمین عالم و مبلغ دینی در استان مشکلی وجود ندارد؛ چراکه در صورت کمبود به دلیل دسترسی آسان، از حوزه علمیه مشهد تأمین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سیاه‌پوش شدن مساجد و حسینیه‌های استان در ایام محرم، گفت: با توجه به اینکه معرفت عاشورایی با عشق به امام حسین و اهل بیت (ع) عجین شده است ماه محرم فرصت بی‌نظیری برای تبیین و تعمیق اهداف قیام عاشورا و گسترش فرهنگ عاشورایی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات