۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۲۶۰۵۶

پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب با حضور ۳۲۹ ناشر و نمایندگی در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه با شرکت 329 ناشر و نمایندگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه 334 امین نمایشگاه کتاب کشور خواهد بود، تصریح کرد: این نمایشگاه 28 شهریور ماه، ساعت 10 صبح کار خود را در محل نمایشگاهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز و تا سوم مهر ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام کریمی اعلام کرد: این نمایشگاه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر و در ساعات  9 صبح تا 13 ظهر و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 21 دایر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: 137 ناشر به صورت مستقل در این نمایشگاه حضور داشته و علاوه بر آن 21 ناشر استانی و 133 نمایندگی ناشران نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه در این نمایشگاه 36 هزار و 251 عنوان کتاب در موضوعات مختلف عمومی و تخصصی عرضه خواهد شد، اعلام کرد: از این تعداد 3 هزار و 500 کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بن کتاب صادر می شود، اذعان داشت: بن ها با تخفیف 30 درصدی به فروش می رسد و امکان اینکه برخی ناشران بالای 30 درصد تخفیف بدهند وجود دارد.

حجت الاسلام کریمی یادآور شد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، دانشجویان و دانش آموزان می توانند کتابهای مورد نیاز خود را از طریق نمایشگاه خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این نمایشگاه 36 هزار و 251 عنوان کتاب در موضوعات مختلف عمومی و تخصصی عرضه خواهد شد، اعلام کرد: از این تعداد 3 هزار و 500 کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در این خصوص بن کتاب صادر می شود، اذعان داشت: بن ها با تخفیف 30 درصدی به فروش می رسد و امکان اینکه برخی ناشران بالای 30 درصد تخفیف بدهند وجود دارد.

حجت الاسلام کریمی یادآور شد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، دانشجویان و دانش آموزان می توانند کتابهای مورد نیاز خود را از طریق نمایشگاه خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: اگر دارنده بن نتوانست کتاب مورد نظر خود را در نمایشگاه خریداری کند، می تواند کتاب مورد نظر خود را از طریق هفت کتابفروشی شهر ارومیه خریداری کند و برای این منظور 10 روز پس از اتمام نمایشگاه فرصت دارد.

حجت الاسلام کریمی از واگذاری تسهیلات به افرادی که اقدام به بازگشایی کتابفروشی می کنند یا در تلاش برای توسعه کتابفروشی های موجود هستند، خبر داد و اظهار داشت: این تسهیلات هشت درصدی از 50 میلیون تومان تا 120 میلیون تومان است که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات چهار ساله است.

وی به برنامه های جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاه نقاشی، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رونمایی از چند جلد کتاب، برگزاری نشست بررسی جایگاه ادبیات فولکلور و کارگاه آموزشی برای اخذ مجوز شابک با حضور مدیرمسؤول شابک از جمله برنامه هایی است که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه  تصریح کرد: دو رویداد فرهنگی شامل مراسم نکوداشت روز شعر و ادب فارسی و نکوداشت استاد شهریار و نکوداشت استاد علی محمدیان، غزل سرای آذربایجان غربی نیز در استان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این برنامه فردا در تالار برق ارومیه با سخنرانی علیزاده تبریزی برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی از آثار استاد شهریار در کنار این مراسم، ادامه داد: آثار مکتوب در دفتر شعر استاد شهریار در ارومیه وجود دارد که ازآنها در کنار کتاب خطی و سنگی این استاد بزرگ، رونمایی خواهد شد./۹۳۶/ت ۳۰۲/ش

.

ارسال نظرات