۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۵۹۸۱
حجت الاسلام میرباقری:

سوره «هل اتی» تجلی وفای به عهد اهل بیت عصمت و طهارت است

حجت الاسلام میرباقری گفت: سوره «هل اتی» به خوبی بیانگر وفای به عهد و پایبندی به پیمان اهل بیت عصمت و طهارت است که باید برای جهانیان به عنوان الگو و اسوه باشد.
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید میر باقری، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که 25 ذی الحجه بار دیگر عظمت اهل بیت برای جهان هستی جلوه گری کرد، گفت: در سوره هل اتی 18 آیه برای اهل بیت در داستان مریضی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شد که 4 آیه به تبیین قصه سوره پرداخته و 14 آیه در مقام تجلیل از سخاوتمندی و انفاق این خانواده طرح شده است.

وی با اشاره به شان نزول این سوره، تصریح کرد: پس از بیمار شدن امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پیامبر به عیادت آنان آمدند و به امیر مومنان(ع) این چنین بیان کردند که برای سلامتی آنان نذری کن که ایشان و سایر اهل بیت نذر سه روز روزه را کردند و پس از کسب سلامتی آنان، همه اعضای خانواده همراه با فضه، کنیزشان 3 روز را روزه گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در روز نخست افطار خود را به مسکین، روز دوم به یتیم و روز سوم نیز به اسیری دادند و از آنچه برای افطارشان تدارک دیده شده بود بخشیدند و انفاق و سخاوت کردند، بیان کرد: این آیه به خوبی بیانگر وفای به عهد و پایبندی به پیمان اهل بیت عصمت و طهارت است که باید برای جهانیان به عنوان الگو و اسوه باشد.

حجت الاسلام میرباقری با بیان این که برخی در اوج تلاطم دریا هنگامی که در سختی و مصائب گرفتار شده اند به خداوند متعال توسل می کنند اما پس از گرفتاری از یاد خدا فراموش می کنند، یادآور شد: در حقیقت اینان هنگامی که نجات یافته و از بلاهای طبیعی نازل شده جان سالم به در می برند این رفع مشکل را در گرو عوامل انسانی می دانند.

وی با بیان این که در هنگام مریضی و بیماری از طبیب تشکر کنید اما بدانید همه اینان اسباب و ابزار هستند و رفع گرفتاری به دست خداوند متعال بوده، اظهار کرد: زندگی اهل بیت عصمت و طهارت تجلی این حقیقت است که به واقع باید برای همه امت های اسلامی به عنوان الگو و نمونه باشد تا با پایبندی به تعهدات و وفای به عهد از لطف خدا فراموش نکنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که این آیه نشان می دهد اهل بیت عصمت و طهارت از خداوند متعال خوف دارند چه رسد به من و شما که در این وادی دنیا گناهان زیادی مرتکب شده ایم، یادآور شد: انسان باید در هر حالی خداوند را به یاد داشته باشد و این خانواده حتی در لحظه ای که پس از سه روز گرسنه بودند اما با انفاق و سخاوت خود نشان دادند از یاد خدا فراموش نکرده اند و باید در رفع گرفتاری و مشکلات امت های اسلامی دست ایثار داشت./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات