۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۲۴۶۸۷
نماينده ولي فقيه در سپاه:

فرهنگ بسيجي سبب شكست داعش در منطقه شد

نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: انقلاب اسلامي توانسته سبب تحولاتي در منطقه شود و آثار و بركات آن امروز انتقال فرهنگ بسيجي در سوريه و عراق است و همين فرهنگ بسيجي است كه سبب شكست داعش در منطقه شد.
حجت الاسلام علي سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین علي سعيدي چهارشنبه شب در حاشيه ديدار با آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نزديك شدن به محرم، گفت: روحانيت بايد زمينه آشنايي مردم با فلسفه عاشورا و چرايي اين حماسه را فراهم كنند.

وي به نقش مهم روحانيت در دوران غيبت و پاسداري از شريعت و حريم اهل بيت و مباني تشيع و نگهباني از ميراث گرانسنگ بعثت، اشاره كرد و افزود: نقش ملا علي كني در قرارداد رويتر، نقش شهيد فضل الله نوري در نهضت مشروطيت، نقش ميرزاي شيرازي در جنبش تنباكو و نقش آيت الله كاشاني در نهضت ملي ايران، برگ زريني روحانيت شيعه در گذشته بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي يادآور شد: در ادامه نيز شخصيت هاي علمي و بزرگاني همچون شهيد مطهري، شهيد صدر و رهبر معظم انقلاب در آن دوران براي مقابله با تفكرات التقاطي و ناسيوناليستي و ليبراليستي كه در مقابل چپ ماركسيستي ايستادند و مردانه قيام كردند.

وي ادامه داد: فلسفه اي كه شهيد صدر نوشت و اصول فلسفه اي كه علامه طباطبايي نوشت و شهيد مطهري شرح كرد، برگ هاي زيباي تاريخ بود كه روحانيت شيعه براي مقابله با جبهه انحراف جهاد كرد تا اينكه تلاش آنها به ثمر نشست و با دست تواناي عالم وارسته امام خميني(ره) زمينه به بار نشستن تلاش و جهاد بزرگان از شيخ طوسي تا آيت الله بروجردي فراهم شد و سرانجام با پيروزي انقلاب اسلامي، حاكميت ديني فراهم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي در ادامه نقش انقلاب اسلامي در منطقه و بين المللي را ياد آور شد و اظهار داشت: انقلاب اسلامي توانسته سبب تحولاتي در منطقه شود و آثار و بركات آن امروز انتقال فرهنگ بسيجي در سوريه و عراق است و همين فرهنگ بسيجي است كه سبب شكست داعش در منطقه شد و از اين پيروزي به عنوان معجزه نام برده مي شود.  

به گفته وي، آمريكا هر زماني كه اراده كرده در منطقه اي تغيير و تحولي را ايجاد كند موفق بوده است، اما امروز بيش از 5 سال است تلاش مي كند تا بشار اسد را از اريكه قدرت به زير بكشد تا سوريه را از جبهه مقاومت جدا كند، موفق نشده و شكست خورده است.

نماينده ولي فقيه در سپاه اظهار داشت: آمريكا با لشكركشي به عراق نيز نتواست به اهداف خود برسد و هركجا كه ابر قدرت آمريكا متحمل شكست شده است به دليل نقش بالنده و ريشه دار انقلاب اسلامي ايران  است.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي همچنين تشكيل بسيج اساتيد حوزه هاي علميه با تلاش فعالان حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه را اقدامي بزرگ و مهم و حائز اهميت خواند و گفت: در حال حاضر بسيج اساتيد حوزه علميه قم، مشهد، اصفهان و تهران تأسيس شده است.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي، نشأت گرفته از حوزه هاي علميه است و استمرار و بقاي انقلاب نيز بايد از سوی حوزه هاي علميه پشتيباني شود، از اين رو رهبري در رابطه با حوزه انقلابي و روحانيت انقلابي و مجمع تشخيص مصلحت تأكيد بر انقلابي فكر كردن و انقلابي ماندن و انقلابي عمل كردن دارد./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات