۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۲۴۴۸۵
آیت الله شاهچراغی:

اخلاق‌مداری و ترویج الگوی ایرانی و اسلامی مهم‌ترین ویژگی فیلم‌های ایرانی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمنان درصدد نفوذ الگوهای غربی به فیلم‌های ایرانی هستند، گفت: اخلاق‌مداری و ترویج الگوی ایرانی و اسلامی مهم‌ترین ویژگی فیلم‌های ایرانی باشد.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی شامگاه سه‌شنبه پس از نماز مغرب و عشاء در دیدار فعالان عرصه سینما و تئاتر در استان سمنان اظهار داشت: امروزه بسیاری از فیلم‌های سینما و بازیگران در معرض هجمه‌های سنگین فرهنگی قرار دارند و باید تولید محتوای فاخر در جامعه سینمایی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تغییر رویکرد در ساخت برخی فیلم‌ها خاطرنشان کرد: فیلم‌های سینمای جمهوری اسلامی ایران از محتوای اسلامی و اصیل ایرانی فاصله گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اخلاق‌مداری و ترویج الگوی ایرانی و اسلامی را از مهم‌ترین ویژگی‌های فیلم‌های ایرانی دانست و گفت: دشمنان درصدد نفوذ الگوهای غربی به فیلم‌های ایرانی هستند و در این عرصه فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه خیانت، بدحجابی، بی‌بندوباری و الگوهای غلط مضمون فیلم‌های خارجی است تصریح کرد: دشمنان درصدد نفوذ این الگوها به فیلم‌های ایرانی هستند و باید نویسندگان و فیلمنامه‌ نویسان به این عرصه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی اذعان کرد: هنر باید آمیخته با اصول معنوی و قرآنی باشد تا فضا برای نفوذ بیگانگان محدود شود و الگوهای اسلامی به جامعه معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه بازیگران سینما باید نسبت به نوع پوشش و رفتار خود توجه ویژه‌ای داشته باشند افزود: بازیگران ایرانی به‌واسطه شهرت به‌عنوان یک الگو در جامعه قرار دارند و نوع پوشش آنان می‌تواند در ترویج فرهنگ و حجاب نیز تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان یادآور شد: فیلم‌های ایرانی باید به محتویات دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت بپردازد./977/د103/ب1

ارسال نظرات