۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۲۴۳۶۱
آيت الله نمازي:

حفاظت از منابع طبيعي نيازمند برنامه ريزي و سياست گذاري جدي مسؤولان است

نماينده ولي فقيه در كاشان مراتع و جنگلها را به عنوان يكي از سرمايه هاي ملي نام برد و گفت: حفاظت از منابع طبيعي نيازمند برنامه ريزي و سياست گذاري جدي از سوي مسؤولان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، پيش از ظهر امروز در ديدار مدير كل منابع طبيعي استان اصفهان، از منابع طبيعي، مراتع و جنگلها را به عنوان يكي از سرمايه هاي ملي نام برد و گفت: حفاظت از منابع طبيعي نيازمند برنامه ريزي و سياست گذاري جدي از سوي مسؤولان است.

وي با ابراز تأسف از اينكه تاكنون نتوانسته ايم براي پيشگيري از حوادث طبيعي از جمله نزولات آسماني و سيل برنامه ريزي اصولي داشته باشيم تا ازخسارات جاني و مالي جلوگيري شود، افزود: تاكنون هيچ برنامه اي براي مهار كردن نزولات آسماني در كشور ارائه نشده است و با كوچكترين بارندگي و ايجاد سيل، مشكلات زيادي را به بار آورده است.

آيت الله نمازي با اشاره به بارندگي‌هاي اخير در شمال كشور و وقوع سيل در اين مناطق كه سبب خسارات  شديد جاني و مالي شد، گفت: با وجود كاهش نزولات آسماني در سالهاي اخير، هيچگونه آمادگي براي مقابله با حوادث ناشي از بارندگي‌ها و مهار سيلابها وجود نداشته است.

نماينده ولي فقيه در كاشان، جلوگيري از نابودي منابع طبيعي و مقابله با حوادث پيش بيني نشده را نيازمند تدبير و برنامه ريزي مسؤولان خواند و بيان كرد: با برنامه ريزي براي حوادث غير مترقبه مي توان از ضرر و زيانهاي جاني و مالي، اينگونه حوادث جلوگيري كرد.

وي با اشاره به اينكه بارندگي ها و سيل و طوفانها قابل پيش بيني است، عنوان كرد: تاكنون هيچ طرح و برنامه اي براي حوادث پيش بيني شده از جمله بارندگي و سيل و طوفان انجام نشده است.

آيت الله نمازي، امكان استفاده از منابع طبيعي را امكان پذير، اما نيازمند كار كارشناسي و بررسي تمامي جوانب كار دانست و گفت: انهار يكي از ثروتهاي كشور اسلامي و نظام توحيدي است كه خداوند آن را در اختيار بشر گذاشته است تا از آن در مسير صحيح و اصولي استفاده كند.

وي با تأكيد بر اينكه ثروتهاي ملي كشور نبايد معلق و بلا استفاده رها شود، اظهار داشت: از ثروتهاي ملي نبايد به صورت انفعالي استفاده كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه اگر دامداران و كشاورزان قصد استفاده از مراتع طبيعي را داشته باشند به دليل عدم آشنايي كشاورزان با مراحل قانوني، با آنها برخورد مي شود، افزود: كشاورزان و دامداران ما از سرمايه هاي كشور هستند كه سازمان منابع طبيعي بايد با شناسايي امكانات و ظرفيت هاي كشاورزان و دامدارني كه مي توانند از منابع طبيعي در جهت كمك به توليد كشور استفاده كنند با آنها همكاري كنند.

آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: مراتع و منابع طبيعي كشور از جمله سرمايه هاي معطل مانده كشور هستند كه به صورت صحيح و اصولي از آن استفاده نمي شود و در شمال كشور با قطع درختان كهنسال خسارات سنگيني به منابع طبيعي كشور مي زنند كه منشأ آن عدم آگاهي مردم به ارزشمند بودن سرمايه ملي كشور است.

وي، عدم آگاهي از سرمايه هاي ملي كشور و چگونگي بهره برداري و چگونگي استفاده از آن در مسير اقتصاد مقاومتي را از مشكلات امروز دانست و گفت: بهره برداري از منابع طبيعي كشور نيازمند حلي مشكلات اين بخش است و حل مشكلات اين بخش، نيارمند عزم ملي است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات