۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۲۴۱۰۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دانشگاه باید بر اساس باور توحیدی رشد پیدا کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دانشگاه باید بر اساس باور توحیدی رشد پیدا کند، گفت: دانشگاه و دانشجویان باید به سمت مسائل عبادی سوق داده شوند و این از ضرورتها است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه شهرکرد، با تبریک ایام فرخنده عید امامت و ولایت، تأکید کرد: در طرح ضیافت اندیشه تبیین گفتمان های مهم دینی و معرفتی از ضرورتها است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ضرورتهای امروز جامعه و فضاهای علمی و تخصصی این است که در کنار مباحث علمی به امور معرفتی و دینی نیز توجه جدی صورت گیرد، گفت: به یقین علم یک بال است و امکان پرواز به سوی مقصد را ندارد؛ بال دیگر انسان معرفت است که اگر این دو در کنار هم باشند سبب رشد و تعالی انسان می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه شناخت نسبت به خداوند متعال در رأس امور معرفتی قرار دارد، تصریح کرد: آفرینش انسان برای آن است که خدا را بشناسد؛ به یقین خداوند متعال غنی محض است و نیازی به شناخت انسان ندارد، این انسان است که با شناخت خداوند به مقصد نهایی می رسد و نردبان ترقی را به راحتی طی می کند.

امام جمعه شهرکرد، معرفت الله را مهمترین ضرورت برای هر انسانی در زندگی بیان کرد و ادامه داد: باید ایمان توحیدی و معرفتی در وجود هر انسانی شکل گیرد که اگر این شد، در آن دنیا می توانیم موحدانه به سؤالات پاسخ دهیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رمزگشایی اولیه همه علوم از سوی انبیای الهی آورده شده است، افزود: اگر باید انسان به مقصد نهایی برسد راهی به جز قرار گرفتن در مسیر معرفت الهی ندارد؛ انسان باید در یک حصار قرار گیرد تا در امان باشد و آن حصار چیزی به جز ایمان توحیدی نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان خود را به خدا بسپارد و در مسیری که خداوند برایش ترسیم کرده قدم نهد، به باور توحیدی می رسد، اظهار کرد: باور غیر از علم است؛ باور با علم تنها ایجاد نمی شود، به یقین پایبندی عملی و تعهد نسبت به مسائل دینی باور را در وجود انسان نهادینه خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه حقیقت ایمان چیزی به جز باور نیست، خاطرنشان کرد: به یقین اینکه انسان خود را به صورت دائم در محضر خداوند متعال ببیند، با علم محقق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها باید روی تقویت باورها کار اصولی صورت گیرد، افزود: متأسفانه دچار حاشیه شده ایم و از ضرورتها فاصله گرفته ایم و اسیر سرگرمی های دنیا شده ایم که همه اینها خسران آفرین است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه دانشگاه باید بر اساس باور توحیدی رشد پیدا کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشجویان باید به سمت مسائل عبادی سوق داده شوند که لازمه اش آن است که متولیان امور فرهنگی خود دغدغه امور دینی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر اینکه حکمت در کرسی های علمی پیدا نمی شود، گفت: حکمت در سجاده ها و رابطه بین انسان و خدا پیدا می شود؛ به دنبال تقویت رابطه دانشجویان با خدا باشیم./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات