۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۹۹۹
رییس مجمع عالی بسیج قم مطرح کرد؛

سه راهبرد کلیدی شهدا برای دستیابی به مقام رفیع شهادت

حجت الاسلام جوشقانیان توجه به تعالیم نورانی قرآن کریم و عترت، بیزاری جستن از دشمنان خدا و انس با اهل بیت(ع) را سه راهبرد کلیدی شهدا برای دستیابی به مقام رفیع شهادت عنوان کرد.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در یادواره شهدای محله شهید کلهری قم با اشاره به اینکه آبروی انسان، یکی از پرقیمت ترین گوهرهایی است که خداوند به انسان داده است، گفت: انسان ها گاهی از اموال یا جان خود در راه خدا می گذرند، اما حاضر نمی شوند در این راه پر سعادت آبرویشان ریخته شود، به عنوان مثال شخص مؤمنی که به ناچار در مجلس گناهی حاضر شده است به جهت اینکه انگشت نما نشود از مجلس بیرون نمی رود.

رییس مجمع عالی بسیج قم با بیان اینکه امروزه بسیاری از افراد می گویند مدافعان حرم برای پول به سوریه می روند، اظهار داشت: مدافعان حرم در راه خداوند از آبروی خود می گذرند، برای همین خداوند به آنان عزت ابدی می دهد.

وی ادامه داد: پیکر پاک و مطهر شهید حججی توسط داعش مثله شده است، به همین جهت پیکر ایشان به کشور بازنگشته است؛ کسی در کشور شهید حججی را نمی شناخت، حتی در نجف آباد هم برخی افراد وی را نمی شناختند، اما با سرسپردگی هایی که در راه خدا انجام داد هم اکنون در خارج از کشور هم زبانزد خاص و عام است و برخی او را الگوی خود می دانند.

حجت الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی(ره) توانستند انقلاب اسلامی را پایه ریزی کنند، به خاطر این بود که به خداوند وصل شده بودند؛ امروزه شاهدیم که نگاه امام راحل در منطقه حرف اول را می زند.

رییس مجمع عالی بسیج قم افزود: توجه به تعالیم نورانی قرآن کریم و عترت، بیزاری جستن از دشمنان خداوند و انس با اهل بیت(ع) سه راهبرد کلیدی شهدا برای دستیابی به مقام رفیع شهادت است.

وی در پایان یادآور شد: شهدای بزرگوار به اصحاب امام حسین(ع) تأسی کردند تا مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار گرفتند و به این مقام دست یافتند./۸۴۱/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات