۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۲۳۷۲۸
حجت الاسلام پناهیان:

ولایتمداری نتیجه بصیرت افراد است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که تنها انسان‌ها بصیر اهل اطاعت از ولایت هستند، گفت: ولایت عامل ثبات جامعه است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسمی که به مناسبت جشن بزرگ عید غدیر در حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: سفارش دین برای اطاعت از امام به قصد تقلید بدون فهم نیست.

وی افزود: زمانی که افراد بدون فهم از امام اطاعت کنند در نیمه راه از مسیر الهی منحرف می‌شوند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: به ضرر دین است که امامان بخواهند افرادی صرفا مطیع و نفهم را اطراف خود جمع کنند، امام راحل انسانی باهوش، دقیق و مستقل بود با همه این صفات نسبت به اهل بیت(ع) ارادت داشت.

استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر مطیع ائمه معصومین(ع) یک انسان عاقل، با اراده، مستقل و دارای شخصیت برجسته باشد حتی زمانی که امام نباشد می‌تواند تصمیم درستی بگیرد یعنی به همان تصمیمی که مورد نظر امام است را می‌‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصحاب امام زمان(عج) همه فقیه هستند، ابراز کرد: آنان اطاعت کورکورانه بدون فهم ندارند چرا که مقلد صرف نیستند. اطاعت از دستور امام یک امر مهم راهبردی است که قانون، پول و زور نمی‌تواند این گونه مردم را اداره کند.

این خطیب مشهور ادامه داد: امروز استکبار با زور و ثروت دنیا را اداره می‌کند اما موفق نیست. راه کنترل و ادامه حیات بشر به سوی سعادت از این طریق است که انسان‌ها از اعماق دل دوست داشته باشند به امر خدا و برای قرب الهی از یک نفر اطاعت کنند این همان قدرت با برکت و کم هزینه‌ای است که سبب آزادی بشر می‌شود.

وی افزود: امروز غربی‌ها خود را برای آزادی تکه تکه می‌کنند اما به آن هدفی که می‌خواند نمی‌رسند.

حجت الاسلام پناهیان درباره مظلومیت ولایت عنوان کرد: کسانی که شعار ضد ولایت فقیه سر می‌دادند امروز از آن دفاع می‌کنند چرا که آنان در این منطقه ناامن ولایت فقیه را سکان ثبات کشورمان یافته‌اند.

این استاد دانشگاه در خصوص غربت ولایت فقیه در کشورمان خاطر نشان کرد: چرا باید رهبری شخصا و غریبانه در دیدار با دانشجویان بفرمایند: چه حسنی دارد که یک نفر را که می‌تواند روز مبادا مردم را برای دفاع از کشور بسیج کند با انتقادهای بیجا ضعیف می‌کنند./813/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات