۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۲۲۲۷۹
آيت الله نمازي:

عاشورا و كربلا سرمايه بزرگ براي اسلام و شيعه است

نماينده ولي فقيه دركاشان با بیان اینکه زيارت امام حسين(ع) افتخار بزرگي برای شیعه است، گفت: عاشورا و كربلا يك سرمايه بزرگ براي اسلام و شيعه است و دشمن در طول تاريخ تلاش زيادي كرده است تا اين سرمايه را از شيعه بگيرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، پيش از ظهر امروز در ديدار با اعضاي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان، خدمتگزاري براي زائرين امام حسين(ع) را افتخاربزرگي دانست و گفت: در روايات است كساني كه به حرم امام حسين(ع) مشرف مي شوند افتخار مصافحه با 124 هزار پيامبر را دارند.

وي، زيارت امام حسين(ع) را عملي بزرگ و مقرب درگاه خدا دانست و با اشاره به اينكه انبياء با افتخار زائرين امام حسين(ع) را در آغوش مي گيرند، افزود: در حاليكه خيلي مردم از زيارت امام حسين(ع) محروم هستند اما زيارت امام حسين(ع) افتخار بزرگي است كه نصيب شيعه شده است و بايد از اين ظرفيت و فرصت نهايت استفاده را داشته باشد.  

آيت الله نمازي، عاشورا و كربلا را  يك سرمايه  بزرگ براي اسلام و شيعه دانست و اظهار داشت: دشمن در طول تاريخ تلاش زيادي كرده است تا اين سرمايه را از شيعه بگيرد و شيعه را خلع سلاح كند و آثار كربلا را محو و نابود كند تا كربلا را از حافظ مردم پاك كند اما نه تنها دشمن به خواسته اش نرسيده است بلكه امام حسين و كربلا سال به سال در جهان درحال توسعه است كه نشانه آن پياده روي ميليوني اربعين حسيني است كه از سراسر جهان در اين كنگره بزرگ حسيني شركت دارند.

به گفته وي، آنچه از آيات و روايات و تجربه تاريخ استنباط مي‌شود اين است كه نهضت حسيني و مهدوي آغاز شده و پياده روي اربعين حسيني شروع نهضتي است كه توسط شيعيان امام حسين درحال توسعه و گسترش است و مردم جهان را به خودش جذب مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به پياده روي بيش 20 ميليوني اربعين حسيني سالهاي گذشته، يادآور شد: فرهنگ كربلا و عاشورا در افكار عمومي در حال توسعه و پيشرفت است و مردم به آرامي به سپاهياني كه روز عاشورا بايد به كربلا مي رفتند ملحق مي شوند و نداي هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام حسين در گوش تاريخ ماندگار شده است.

در ادامه مصطفي نوريان، رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان، ستاد بازسازي عتبات عاليات با هدف بازسازي و توسعه قبور ائمه اطهار(ع) در عراق كار خودش را  از سال 85 شروع كرد و اين ستاد در تهران سياستگذاري و برنامه ريزي براي بازسازي عتبات عاليات در استانها را بر عهده دارد و در استانها و شهرستانها نيز ستاد بازسازي عتبات عاليات متشكل از زير نظر هيات امنا و عضويت امام جمعه و استاندار و در شهرستان ها نيز با عضويت امام جمعه و فرماندار و فرمانده ناحيه مقاومت سپاه تشكيل شده است.

وي افزود: بر اساس سهميه بندي استانها در بازسازي عتبات عاليات سهم استان اصفهان در سال جاري بالغ بر 6 ميليارد تومان در قالب پول و يا كالاي ساختماني است كه بايد تهيه و براي عتبات عاليات ارسال شود.

نوريان، با اشاره به اينكه سهم استان اصفهان در سال گذشته دو ميليارد و 700 ميليون تومان پول نقد وكالاي ساختماني بود، يادآور شد: امسال تاكنون يك و نيم ميليارد تومان از 6 ميليارد تومان سهم استان اصفهان براي بازسازي عتبات عاليات تهيه شده است.

وي از تشكيل ستاد باز سازي عتبات عاليات در شهرستان كاشان خبر داد و افزود: يكي ار شهرهاي بزرگ استان اصفهان، شهرستان كاشان است كه متأسفانه ستاد بازسازي عتبات عاليات در كاشان مغفول مانده بود كه امروز از آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان درخواست شد تا بعنوان عضو هيات امناي ستاد بازسازي كاشان به ميدان آمده و اين ستاد را در كاشان ساماندهي كند.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان از شهرستان كاشان بعنوان يك شهر مذهبي و متدين و داراي گروه ها و هيأت مذهبي فراواني دانست و گفت: مي توان  سهم عمده اي از كار در عتبات را به كاشان واگذار كرد چرا كه كاشان مي تواند نقش مهمي در بازسازي عتبات عاليات داشته باشد.

به گفته وي، از سهميه 6 ميليارد توماني استان اصفهان در سال جاري، يك ميليارد و 700 ميليون تومان آن سهم شهرستان كاشان است.

نوريان در ادامه با اشاره به اينكه بنا به توصيه و تأكيد رهبر معظم انقلاب در ستاد بازسازي عتبات عاليات حتي از يك ريال بودجه دولتي استفاده نمي شود، اظهار داشت: از يك هزارتوماني كه يك پيرمرد و پيرزن با عشق و علاقه مي پردازد و مايه خير و بركت است  براي بازي سازي عتبات عاليات استفاده مي كنيم.

وي با اشاره به اينكه از 200 پروژه  تعريف شده در عتبات از سوي ايران تاكنون حدود 150 پروژه انجام شده است، گفت: سهم استان اصفهان از اين تعداد پروژه 35 پروژه است كه تاكنون بيش از 50 ميليارد تومان در سال گذشته هزينه شده است.  

نوريان در ادامه از افزايش موكب هاي استانهاي اصفهان از 20 موكب در سال گذشته به 45 موكب در سال جاري خبرداد و افزود: از اين تعداد موكب 18 موكب به شهرستان كاشان تعلق دارد كه امسال براي هر يك از اين موكب ها، مدير موكب، هيأت امناء، روحاني و خادم تعيين شده است و در جلسه كه امروز برگزار شد پروانه موكب ها صادر شد./1307/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات