۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۷۹۵

دیدار مسؤولان جنبش امل و مجلس اعلای اسلامی لبنان با سرپرست حجاج ایرانی

مسؤولان جنبش امل و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفت وگو کردند.
دیدار مسؤولان جنبش امل با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بعثه رهبر معظم انقلاب با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت وگو کرد.

وی مجلس اعلای اسلامی شیعیان و جنبش امل که از سوی امام موسی صدر تاسیس شدند را ستون اصلی پروژه مقاومت و نبرد با دشمن صهیونیستی توصیف کرد و گفت: ما همچنان به خط امام موسی صدر پایبند هستیم و بر اساس آن فرصت را از دشمنان امت گرفته و در راستای تقریب دیدگاه‎ها میان قشرها و گروه های سیاسی مختلف برای مصالح امت تلاش می کنیم.

این روحانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان و مقاومت اسلامی تقدیر کرد و افزود: امیدواریم توافق برای حضور حجاج ایرانی زمینه ساز توافق سیاسی با عربستان سعودی و همکاری بر اساس مصالح و وحدت امت اسلامی باشد تا بتوانیم با دشمن صهیونیستی مقابله کرده و از ملت فلسطین برای بازپس گیری سرزمین و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس حمایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نیز از آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به عنوان ضامن وحدت و پیشگام در تحکیم برادری دینی به ویژه در برهه سخت کنونی منطقه یاد کرد.

تأکید جنبش امل لبنان بر رابطه عمیق با جمهوری اسلامی ایران

همچنین هیأتی از جنبش امل لبنان متشکل از قبلان قبلان عضو هیأت رییسه و همچنین شیخ حسن عبدالله مسؤول فرهنگی و جمعی از مسؤولان این جنبش با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر دیدار کرد.

قبلان در این دیدار بر رابطه عمیق میان این جنبش و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: این رابطه از زمان تاسیس جنبش امل از سوی امام موسی صدر به عنوان پایه گذار مقاومت در لبنان آغاز شد که البته دوستی امام با مصطفی چمران در این رابطه نقش مهمی داشت. این رابطه همچنین دارای اهداف مشترکی است که سعی کردیم به همراه یکدیگر محقق کرده و وحدت و قدرت امت را گسترش دهیم. 

وی با اشاره به اینکه پیروزی مقاومت در سال 2000 و 2006 بر دشمن صهیونیستی از ثمرات اندیشه امام موسی صدر بود، از ناراحتی برخی دولت های عربی از این پیروزی ها ابراز تاسف کرد.

عضو هیأت رییسه جنبش امل خاطرنشان ساخت: تحولات کنونی منطقه نتیجه شکست اشغالگران و پروژه صهیونیستی در لبنان است. پروژه های مختلفی درصدد ضربه زدن به امت اسلامی به راه افتاده که باید با قدرت در برابر این پروژه های فتنه آفرین ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: اگر همه اموال و سلاحی که به گروه های تروریستی پرداخت می شود، به نبرد با دشمن صهیونیستی اختصاص می یافت هم اکنون شاهد آزادی فلسطین می بودیم، اما متاسفانه مسلمانان در حال جنگ و کشتار یکدیگر بوده و فراموش کرده اند که اسرائیل دشمن اصلی ماست، فلسطین در اشغال قرار داشته و ملت فلسطین نیز در آوارگی بسر می برد.

قبلان تأکید کرد که جنبش امل امید فراوانی به جمهوری اسلامی ایران دارد و این کشور می تواند با بهبود روابط با عربستان سعودی به تقریب دیدگاه ها و حل اختلافات بپردازد./980/ب901/د

ارسال نظرات