۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۲۱۴۷۴
مدیر مدرسه علمیه شیروان تأکید کرد؛

ضرورت همت بیشتر خیران برای تقویت و توسعه مدارس علمیه خراسان شمالی

مدیر مدرسه علمیه شیروان با تأکید بر ورود خیران برای تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه استان، گفت: ثبت وقف با نیات مرتبط با حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش مورد توجه واقفان خیراندیش قرار گیرد.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت موضوع وقف در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز ترویج و اشاعه معروفات زمینه ترویج بیش از پیش معارف دینی را در جامعه فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فراهم شدن بسترهای لازم برای تحصیل طلاب در سطح 2 حوزوی در مدرسه علمیه شیروان از ضروریات است اگر واقفان در این زمینه حوزه علمیه را یاری کنند شاهد ارتقای بیش از پیش جایگاه علمی و آموزشی حوزه علمیه شیروان می‌شویم.

حجت‌الاسلام سعادتی اضافه کرد: حوزه علمیه به عنوان مرکز و مولد تقویت باورهای دینی باید در کارهای خیر محور قرار گیرد تا امر آموزش و تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی با دغدغه کمتری صورت گیرد؛ چراکه این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به وقف 5 واحد آپارتمان برای مدرسه علمیه توسط واقف شیروانی، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون آموزش بیشتر طلبه‌ها در شیروان تا سطح یک بوده است این وقف کمک بسیاری برای فراهم کردن زمینه تحصیل طلبه‌ها در سطح 2 حوزوی این مدرسه علمیه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه از وقف جدید به عنوان فضای آموزشی، رفاهی و استادسرا استفاده می‌شود، تصریح کرد: حوزه علمیه برخاسته از اعتقادات مردم و متن جامعه است و از گذشته‌های دور تاکنون با همت و همراهی مردم اداره شده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه شیروان از نظر تعداد طلاب ممتاز دارای رتبه نخست در بین مدارس علمیه سطح استان است که نشان‌دهنده هوش و استعداد بالای علما و طلاب این مدرسه است.

حجت‌الاسلام سعادتی اظهار داشت: از نظر تعداد طلاب ممتاز هم مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان از نظر سطح آموزشی هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از نظر تعداد طلاب ممتاز در سطح علمی ممتاز در بین مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جدید حدود دو هزار طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی خواهند شد./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات