۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۵۲۱۳۲۹
حجت الاسلام فرحزاد:

قرباني كردن به معنای ذبح نفس است

استاد حوزه علميه با يادآوري در پيش بودن عيد بزرگ قربان، قرباني كردن را داراي ثواب دانست وگفت: قرباني كردن به معناي ذبح كردن نفس است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد دوشنبه شب در مراسم سوگواري شهادت امام باقر(ع) در آستان مقدس علي ابن باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان با تسليت شهادت امام پنجم، گفت: بزرگترين محبت و معرفت نسبت به پيامبر و اهل بيت(ع) است.  

وي با اشاره به اينكه اگر خدا را بشناسيم و با خدا مأنوس باشيم همه مشكلات امروز ما حل و فصل است، گفت: اگر اهل بيت(ع) را بشناسيم و با آنها رابطه صميمي برقراركنيم همه ناهمواري ها، هموار خواهد شد چرا كه مشكل ما كمبود معرفت و محبت به خدا و اوليای خدا است.

حجت الاسلام فرحزاد ابراز کرد: بايد از خدا معرفت بخواهيم تا معرفت و فهم و عرفان ما بالا برود، بنابراين هر چقدر معرفت ما نسبت به خدا و اهل بيت(ع) زياد شود تواضع و ادب ما بيشتر خواهد شد، چرا كه ما تابع معرفت هستيم و از خدا بايد در اين دهه معرفت بخواهيم.

استاد اخلاق حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه ما متوجه نيستيم اهل بيت(ع) چقدر شيعيان را دوست دارند و براي نجات و حمايت از شيعيان جان خود را فدا كردند، گفت: امام هفتم مي فرمايد، در زمان من شيعيان كارهايي انجام دادند كه مورد خشم و غضب خدا قرار گرفتند، اما من داوطلب شدم تا خشم و غضب خداوند به من برسد تا شيعيان در امان باشند.

وي افزود: امام هفتم خود را سپر شيعيان خودش قرار داد و راضي شد تا غضب خدا به او برسد اما به شيعيان اش آسيبي وارد نشود و در رفاه و آسايش باشند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه با اشاره به اينكه برخي از امامان از اينكه برخي تمكن دارند اما به كربلا نمي روند گلايه كردند، گفت: افرادي كه تمكن مالي دارند كساني را كه تاكنون به كربلا و مشهد مقدس نرفته اند كمك كنند تا آنها نيز بتوانند از اين ثواب بهره شوند.

وي افزود: كساني كه كمك مي‌كنند تا آنهايي كه تاكنون به كربلا و مشهد مشرف نشده اند از اين ثواب بهره شوند، ثواب آنها به مراتب بيشتر از ثواب كسي است كه به زيارت مشرف مي‌شود، بنابراين كسي كه مومني را شاد كند دوازده امام را شاد مي كند.

استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: چراغ هدايتي كه امام حسين(ع) در كربلا روشن كرد امروز آثار آن در تاسوعا و عاشورا و اربعين حسيني بروز و ظهور دارد، از اين رو چراغ امام حسين(ع) نورافشاني خواهد كرد تا به چراغ جهان آراي امام زمان(عج) متصل شود.

حجت الاسلام فرحزاد، قيام امام حسين(ع) را نقطه عطف و چراغ هدايت و كشي نجات دانست و عنوان كرد: امروز چراغ هدايت امام حسين(ع) جهاني شده است به طوريكه دسته هاي بزرگ عزاداري در لندن و آمريكا و كشورها اروپايي عزداري مي‌كنند و اين موج فراگيري است كه هيچكس توان جلوگيري از آن را ندارد.

استاد اخلاق حوزه علميه قم همچنين با يادآوري در پيش بودن عيد بزرگ قربان، قرباني كردن را داراي ثواب دانست و افزود: قرباني كردن به معناي ذبح كردن نفس است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات