۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۰۲۶۴
امام جمعه اهل سنت میرجاوه:

دشمنان اسلام از وحدت میان مسلمانان هراس دارند

امام جمعه اهل سنت میرجاوه مناسک حج را یکی از واجبات الهی عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام از اجتماع بزرگ و وحدت میان مسلمانان هراس دارند.
مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان اینکه یکی از راههای صدور پیام انقلاب اسلامی حج است گفت: در مراسم حج همه مسلمان جهان متوجه‌ می‌شوند پیام انقلاب اسلامی همان وحدت، انسجام و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار مهم مراسم حج وحدت و انسجام بین مسلمانان است بیان کرد: در مراسم معنوی حج مسلمانان از سراسر دنیا با نژادها و ‌زبان‌های خاص در یک سرزمین اجتماع پیدا می‌کنند و در کنار یکدیگر این عبادت بزرگ را انجام می‌دهند.

مولوی ریگیان‌پور با تأکید بر اینکه فریضه حج یک همایش بزرگ جهانی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون حج همیشه کانون وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان بوده است.

وی اصلی‌ترین هدف دشمن را در حج امسال از بین بردن وحدت مسلمانان معرفی کرد و یادآور شد: حادثه منا در سال 94 یکی از دسیسه های دشمن بود؛ اما امسال مسلمانان با آگاهی و بصیرت خود و با به کارگیری توصیه های مقام معظم رهبری که نه‌ تنها خاص مردم ایران بلکه برای همه ملت‌های آزاده جهان است سدی محکم در برابر مقاصد شوم دشمن باشند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه مناسک ‌حج را یکی از واجبات الهی عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام از اجتماع بزرگ و وحدت میان مسلمانان هراس دارند.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص بازارگردی حجاج ایرانی اذعان داشت: به فرموده رهبری بازارگردی یکی از رفتارهای سبک به‌شمار می‌رود؛ بنابراین حجاج ایرانی از این فرصت بهره کامل معنوی را ببرند و وقت خود را در بازارها ضایع نکرده و ایام حج را غنیمت شمارند./831/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات