۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۱۹۶۵۴
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت:

طلاب باید پژوهشگر، مجتهد و انقلابی تربیت شوند

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهداف دوره متمرکز مکالمه زبان عربی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره)، بر تربیت طلاب پژوهشگر، مجتهد و انقلابی تأکید کرد.
مدرسه آیت الله بهجت

حجت الاسلام نصرالله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در حاشیه مراسم اختتامیه دومین دوره متمرکز مکالمه زبان عربی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) که در سالن آمفی تئاتر بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، اظهار داشت: در نخستین‌ روز‌های افتتاحیه مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) اعلام کرده‌ایم که ضروری است تا طلاب یک سری مهارت‌های ضروری را بیاموزند که مکالمه عربی به صورت فصیح یکی از مهم‌ترین آن مهارت‌ها به شمار می‌آید.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) با تقدیر از حجت‌الاسلام یاسر عباسی ابراز داشت: حجت‌الاسلام عباسی، نویسنده چندین کتاب به زبان عربی، یکی از افراد تأثیرگذار در این دوره بود.

وی افزود: طرحی ابتدایی که حجت‌الاسلام عباسی برای دوره آموزشی مکالمه فصیح زبان عربی ارایه دادند شامل سه مرحله مقدمات، پیشرفته و عالی است که طلاب طی دو سال آن را فرامی‌گیرند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: مدرسه آیت‌الله بهجت(ره) در ابتدای راه به صورت مستقل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرد و در ادامه نیز به واسطه ارتباطی که با مدیریت زبان حوزه برقرار شد، بر سرعت آموزش‌‌ها افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه طرح‌های مختلفی در حال اجرا است که مکالمه به زبان عربی یکی از این طرح‌ها است که به ثمر رسیده است.  

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در آغاز این دوره مدیران و اساتیدی از کشور عراق برای آموزش مکالمه زبان عربی پیشنهاد دادند تا طلاب مدرسه آیت‌الله بهجت(ره) مسافرتی چند روزه به عراق داشته باشند اما پس از بررسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدیم که نیازی به تحمیل هزینه‌های هنگفت به مدرسه نیست و این دوره را می‌توان در محیط مدرسه برگزار کرد.

وی با بیان این که در این دوره 68 دانش‌پژوه که مشتمل بر طلاب پایه دوم تا پایه ششم می‌شود، متناسب با سطح تحصیلات خود آموزش دیده‌اند، اظهار داشت:‌ در طی دو سال آموزشی که طلاب این حوزه برای مکالمه فصیح زبان عربی پشت سر گذاشته‌اند، از استادان برجسته‌ای که حکم تدریس زبان عربی خود را از مرکز مدیریت دریافت کرده‌ بودند استفاده کرده‌ایم.

حجت الاسلام عباسی مکالمه فصیح به زبان عربی، پژوهش در منابع عرب زبان و ارایه مقالات به زبان عربی در محافل علمی را از مهم‌ترین اهداف این دوره برشمرد و گفت: ما نمی‌خواهیم طلاب همچون مترجمی بی‌خاصیت به بار آیند چرا که این کار هیچ سودی نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: متأسفانه کارشناس عرب زبان در ایران بسیار اندک وجود دارد به همین علت ما دنبال طلابی متخصص، آشنا به مبانی دینی و حکومت اسلامی بودیم تا بتوانند به زبان عربی فصیح صحبت کرده و در سطح کنفرانس‌های بین‌المللی، پژوهش‌هایی به زبان عربی ارایه دهند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) با بیان این که برنامه‌های دیگری در آینده خواهیم داشت، تصریح کرد: مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) برای آموزش زبان‌ دیگری غیر از عربی برنامه دارد اما در حال حاضر تصمیم نهایی در رابطه با آموزش یکی از زبان‌های روسی، اسپانیایی و چینی اتخاذ نشده است.

وی با بیان این که آموزش مهارت‌های مختلف ضرورت دنیای امروزی است، گفت: رهبر معظم انقلاب بر حوزه‌ انقلابی تأکید کرده‌اند و برای رسیدن به این مهم ضروری است تا بن‌مایه و ریشه طلاب را از همان بدو ورود به حوزه علمیه پژوهشگر، مجتهد و انقلابی بار آوریم./878/ت۳۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات