۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۱۹۶۲۶
مدیر مرکز فرهنگی امامت مطرح کرد؛

تأکید بر زبان آموزی طلاب/ جهان تشنه آموزش معارف دینی است

مراسم اختتامیه دومین دوره متمرکز مکالمه زبان عربی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) با حضور مدیران، مسؤولان، اساتید، دانش‌آموختگان و مهمانانی از خارج کشور برگزار شد.
مدرسه آیت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دومین دوره متمرکز مکالمه زبان عربی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره)، امروز با حضور مدیران، مسؤولان، اساتید، دانش‌آموختگان و مهمانانی از خارج کشور در سالن آمفی تئاتر بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) اقدام به برگزاری دوره‌های مختلفی برای افزایش مهارت طلاب برگزار می‌کند، اظهار داشت: برگزاری دوره متمرکز مکالمه زبان عربی طی دو سال و در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و عالی در این مدرسه برگزار شده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) ابراز داشت: در جلسه‌ای که با مدیران و اساتید زبان در خارج از کشور داشته‌ایم، بار‌ها به حضور متخصصانی مسلط به زبان عربی تأکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد اندک متخصصان حوزوی که تسلط لازم و کافی به زبان عربی داشته باشند ما را بر آن داشت تا با برنامه‌‌ریزی‌های منظم و فشرده، اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش مکالمه زبان عربی فصیح به طلاب حوزه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) کنیم.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که زبان عربی زبان هنر است، گفت: زبان هنری است که با آن می‌توان فرهنگ سایر ممالک را آموخت و با برقراری ارتباط با دیگر انسان‌ها، جامعه‌های مختلف جهان را به یکدیگر نزدیک کرد.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) با آموزش فشرده در این دوره کار بسیار دشواری را پشت سرگذاشتند به گونه‌ای که در برخی از زمان‌ها 15 روز داخل مدرسه قرنطینه می‌شدند و اجازه ارتباط با دوستان و آشنایان خود نداشتند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر این که جهان تشنه آموزش معارف دینی است، خاطرنشان کرد: به غیر از انسان‌هایی که هیچ اطلاعی از محتویات اسلام ندارند، انسان‌های مسلمانی در سراسر جهان وجود دارند که نیاز‌های فراوان دینی آنها باید توسط طلاب متخصص و زباندان برطرف گردد، از این رو در این زمینه هرچقدر تلاش و کوشش شود باز هم کم است.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که چه زمانی حضرت علی(ع) نسبت به سربازان خود خشنود شدند؟، خاطرنشان کرد: هنگامی که مالک اشتر در رکاب امیرمؤمنان بود ایشان بسیار خوشحال بودند چرا که مالک هم از لحاظ مسایل اخلاقی خود ساخته بود و هم از لحاظ مهارت‌های جنگی و مدیریتی توانایی‌های فراوانی داشت.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) افزود: مالک اشتر انسانی جنگجو، شجاع و مدبری بود که به تنهایی می‌توانست جنگ را پیش‌ببرد و کشور را مدیریت کند.

وی با بیان این که سرباز امام زمان(عج) باید آنقدر بکوشد تا ایشان را خشنود و راضی کند، اظهار داشت: امروزه طلبه‌ای که تمام توان و قدرت خود را برای آموزش مهارت‌های متعددی صرف می‌کند و تبدیل به متخصص و انسان مفیدی برای دنیای اسلام می‌شود، امام زمان(عج) خود را خشنود کرده و شرایط ظهور ایشان را فراهم می‌کند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از برترین و پُرکارترین طلاب دانش‌آموخته دومین دوره متمرکز مکالمه زبان عربی تجلیل شد./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات