۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۳۶۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

خون شهدای مدافع حرم سبب عزت، بیداری و وحدت جهان اسلام شد

حجت الاسلام حسناتی گفت: در زمانی که انسانیت در کل عالم به اسارت رفته، خون شهیدان مدافع حرم است که سبب عزت و بیداری جهان اسلام شده است.
شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در مراسم تشییع و خاکسپاری، پنجمین شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون از نجف آباد، درباره عظمت خون شهید به ویژه شهدای مدافع حرم گفت: شهید پیامش، پیام حیات و زندگی است که خود به زندگی جاوید می‌پیوندد و با خون پاک خود ندای زندگی سر می‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: ملت و امتی که فرهنگ ایثار و شهادت دارد، اسارت ندارد و آنگاه که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ای بمیرد، به یقین آن ملت، خواهد مرد و در نابودی، ذلت و تفرقه و حقارت قرار می‌گیرد و این اراده الهی است که مستکبران عالم به دست مؤمنین نابود شوند و تاریخ به ویژه در حادثه کربلا شاهد بودیم که اگر خداوند می خواست با امدادهای غیبی دشمنان را نابود می کرد.

حجت الاسلام حسناتی اوج عظمت یک انسان را حضور در میدان جهاد بیان کرد و افزود: خداوند اراده کرده است که انسان را در چنین میدان هایی امتحان کند و اوج عظمت انسان را به نمایش گذارد و تا ظلم و ستم هست، باب جهاد و شهادت نیز باز است که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا».

وی با اشاره به حضور جوانان دیگر کشورهای اسلامی در جبهه های مقاومت نیز تصریح کرد: برای حضور در میدان جهاد و شهادت برای مؤمن شیعه انقلابی فرقی ندارد که میدان کجا باشد، مرزهای ایران یا در قلب عراق، سوریه، لبنان و یا هر کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته باشد وقتی شیعه راستین و حتی یک اهل سنت راستین و منصف می بیند تمام باطل در مقابل حق قرار گرفته است، به میدان می شتاید.

امام جمعه نجف آباد درباره آثار حضور قدرتمندانه جبهه مقاومت و تأثیر آن بر بیداری دیگر کشورهای اسلامی گفت: جنایات غیرانسانی تکفیری ها در منطقه که هیچ نسل و ناموسی برایشان ارزش ندارد و بی رحمانه حتی به جنین در شکم مادر نیز رحم نمی کنند، از یک سو و حضور قدرتمندانه جوانان در جبهه های مقاومت عراق و سوریه باعث شد، که بسیاری از علمای اهل سنت که در ابتدا حامی داعش و تکفیری ها بودند، به سمت تشیع گرایش پیدا کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین مدت 6سال حضور تکفیری ها و نیروهای داعش در منطقه، و مقاومت مقتدرانه جبهه مقاومت، شاهد هستیم که بیش از 50 میلیون نفر گرایش به سمت تشیع پیدا کردند، مگر ما برای جنگ مذهبی کار می کنیم، ابداً، این دشمن است که جنگ فرقه ای و مذهبی راه انداخته که از توطئه های استعمارگر پیر انگلیس است که تفرقه بینداز و حکومت کن.

حجت الاسلام حسناتی عزت و وحدت هر چه بیشتر امت اسلام را ثمره خون شهدای مدافع حرم برشمرد و افزود: خون این شهدای مدافع حرم است که هر روز بر وحدت امت اسلام افزوده و باعث عقب نشینی هر چه بیشتر دشمنان می شود که فرقی نمی کند که برای حضور در جبهه مقاومت اهل کدام کشور باشیم، لبنانی، عراقی، پاکستانی و یا جوانان افغانستانی که تکفیری ها از حضور قدرتمندانه آنان لرزه بر اندامشان می افتد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد تصریح کرد: امروز خود دشمنان اقرار کرده است که در میدان مقاومت قافله را باختیم و در برابر عزت، ایمان، ایثار و همبستگی که ثمره انقلاب ایران است و سبب بیداری جهان اسلام در سایه رهنمودهای مقتدرانه رهبر معظم انقلاب شده است، شکست خوردند.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره عظمت مدافعان شهید به‌ ویژه شهید حججی افزود: در زمانی که انسانیت در کل عالم به اسارت گرفته شده است، خون این شهیدان است که سبب عزت و بیداری جهان اسلام به ویژه اهل سنت منصف و راستین شده است که با دیدن جنایات تکفیری‌ها، به سمت ولایت و تشیع متمایل شوند.

مراسم این شهید مدافع حرم، از محل بنیاد شهید سابق تا میدان امام با حضور مسؤولان شهرستان و هم‌چنین حضور حجت‌الاسلام صالحیان مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان و اقامه نماز بر پیکر این شهید از سوی حجت‌الاسلام حسناتی، امام‌جمعه نجف‌آباد برگزار شد.   

شهید محمد قاسم‌زاده اواخر تیرماه امسال در سوریه به شهادت رسید و از این شهید که حدود 30 سال سن داشت، سه فرزند پسر، علیرضا، علی‌اکبر و علی‌اصغر به یادگار مانده است و هم چنین پیش از این نیز فاطمیون از نجف‌آباد، شهدایی مانند شیر حسین حسنی، قاسم قربانی، محمد عیسی عارفی و سید اسحاق ساداتی را تقدیم راه دفاع از حرم و تأمین امنیت منطقه کرده بودند./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات