۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۱۹۱۷۳
آیت الله اعرافی در اراک:

حوزه علمیه در مسائل مهم منطقه و جهان تاثیرگذار است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه های علمیه در مسائل مهم منطقه و جهان تاثیرگذار هستند، گفت: حوزه های علمیه در سراسر ایران اسلامی از گذشته تا به امروز در تمامی موضوع ها و مسائل مهم کشور، منطقه و جهان توانسته اند نقش آفرینی کنند.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار و نشست با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به مردمی و اجتماعی بودن حوزه های علمیه، اظهار داشت: نسل جوان در کشور باید به خوبی با حوزه های علمیه آشنایی و آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در مسائل مهم منطقه و جهان تاثیرگذار هستند، گفت: حوزه های علمیه در سراسر ایران اسلامی از گذشته تا به امروز در تمامی موضوع ها و مسائل مهم کشور، منطقه و جهان توانسته اند نقش آفرینی کنند.

حوزه‌های علمیه سبب همبستگی امت اسلامی شده اند

آیت الله اعرافی با اشاره به اهم عملکرد حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، ابراز کرد: حوزه های علمیه با برنامه ریزی به خوبی توانسته اند نقشه های شوم دشمنان و فتنه گران را خنثی کنند و سبب همبستگی امت اسلامی شوند.

به گزارش رسا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه استان مرکزی ارائه کرد.

تجدید میثاق با شهدای والامقام

شایان ذکر است، صبح امروز نیز مدیر حوزه های علمیه به همراه آیت الله دری نجف آبادی و برخی از مسؤولان استان مرکزی با حضور در گلزار شهدای آرامستان اراک با شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

به گزارش رسا، بیش از سه هزار طلبه برادر و خواهر در مقاطع مختلف دروس حوزوی در 23 مدرسه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند.

گفتنی است، عملیات اجرایی مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک از سال 91 در زمینی به وسعت 20 هکتار آغاز و مرحله نخست آن در 24 هزار متر مربع زیربنا و 48 واحد مسکونی ویژه اساتید در 10 دی ماه سال 94 با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید به بهره برداری رسید./842/پ202/ب1

ارسال نظرات