۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۱۹۱۱۵
امام جمعه موقت کاشان:

پيامبران در دادگاه الهي براي امت خود شهادت مي دهند

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: روز قيامت از هر امتي پيامبران آن امت به عنوان شاهد به دادگاه الهي خواهند آمد و عليه امت خود شهادت خواهند داد و شهادت پيامبران مورد تأييد است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در ادامه تفسير سوره مباركه مرسلات، گفت: در ادامه اين سوره مباركه خداوند پنج سوگند ياد كرد و در آيه هفتم اين سوره جواب اين سوگندها را بيان كرد.

وي افزود: خداوند در آيه هفتم سوره مرسلات مي فرمايد ‹‹إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ›› به اين پنج مورد قسم كه آنچه كه از روز قيامت و حساب و كتاب و عذاب و جهنم و بهشت به شما وعده داده شده است همه حقيقت دارد و اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: خداوند در قرآن گاهي براي امكان معاد و گاهي براي وقوع معاد بحث مي‌كند، به اين معني كه اين امكان وجود دارد تا انسانها بار ديگر زنده شوند، بنابراين خداوند درقرآن نمونه هايي را در اين باره ارائه مي‌دهد تا ثابت كند امكان زنده شدن انسان وجود دارد.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه خداوند نمونه ها ديگري را نيز در قرآن بيان كرده است، از جمله بيماري در بيت المقدس شيوع پيدا كرد، افزود: خداوند بعد از شيوع اين بيماري خطاب به پيامبر اكرم مي فرمايد‹‹أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ›› هزاران نفر از يك قوم از ترس مرگ از ديار خود خارج شدند ‹‹فَقَالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا›› اما خداوند همان جا مرگ همه را رسانيد و همه از بين رفتند ‹‹ثُمَّ أَحْيَاهُمْ›› اما بارديگر همه را زنده كرد تا ثابت كند امكان زنده شدن انسان وجود دارد.   

وي افزود: بعد از اثبات، امكان نوبت وقوع مي رسد و آنچه امكان وقوع آن وجود دارد رخ خواهد داد، از اين رو خداوند پنج قسم مي‌خورد كه ‹‹إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ›› آنچه كه به شما وعده داده شده است حتما اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: آيات متعددي در قرآن است كه وقوع قيامت و برپايي حياتي ديگر همراه با حوادث بسيار وحشتناكي خواهد بود و قيامت به اين راحتي نخواهد بود و براي برپايي عالم و نظام جديد لازم است تا درعالمي كه در آن زندگي كرده ايم و فرسوده شده است تغيير كند و نو شود، بنابراين لازمه آن اين است كه خداوند اين عالم را از ريشه و بن بركند، از اين رو، اين تغيير همراه با حوادث وحشتناكي است.   

وي با اشاره به اين كه اين حوادث وحشتناك است و خداوند به سه نمونه آن اشاره كرده است، ادامه داد: خداوند مي فرمايد ‹‹إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ›› زماني وعده هاي خدا محقق خواهد شد كه ستارگان محوو نابود شوند و اين مقدمه تغيير اين عالم به عالم جديد و قوانين جديد و نظام جديد است.  

امام جمعه موقت كاشان گفت: خداوند در رابطه با وضعيت ستارگان در قرآن سه نوع تعبير دارد ‹‹وَإِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ›› زماني كه ستارگان كدر شوند، ابتدا نور ستارگان گرفته مي شود و در سوره ديگر مي فرمايد ‹‹وَ إِذَا الْكَواكِبُ انْتَثَرَتْ›› زماني كه ستارگان فرو مي ريزند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: خداوند مي فرمايد، اين حادثه زماني رخ خواهد داد كه ما براي شهادت دادن انبيا وقت تعيين مي كنيم چرا كه يكي از نكاتي كه خداوند در قرآن مكرر به آن اشاره كرده است اين است كه روز قيامت  روزي است كه همه انبيا خواهند آمد و از آنها در مورد امت خودشان سؤال مي‌شود كه امت شما چگونه دعوت شما را جواب دادند.

وي افزود: خداوند مي فرمايد‹‹وَ يَوْمَ نَبْعَثُ في کُلِّ أُمَّةٍ شَهيداً عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ›› در قيامت از هر امتي يك شاهد كه پيامبران آن امت هستند خواهيم آورد ضمن اينكه پيامبراكرم(ص) را هم مي آوريم تا براي امت خودش شهادت بدهد و زماني كه از پيامبر خواسته شود بگويد با دين تو و اولاد پيامبر چه رفتاري كردند،  حرفي براي گفتن نخواهند داشت.

امام جمعه موقت كاشان گفت: روز قيامت از هر امتي پيامبران آن امت به عنوان شاهد به دادگاه الهي خواهند آمد و عليه امت خودشان شهادت خواهند داد و شهادت پيامبران مورد تأييد است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات