۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۵۱۹۱۰۴
حجت الاسلام حسناتی:

نجف آباد ۱۱۰ شهید طلبه در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد

امام جمعه نجف ‌آباد با اشاره به ولایتمداری شهید حججی گفت: شهید حججی می دید رهبری از تهاجم فرهنگی نگران است از این رو با جدیت به میدان می آید و سعی داشت با دوستان خود زمینه ای برای انجام کارهای فرهنگی ایجاد کند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: شهادت شهید حججی نه تنها در کشور بلکه در سطح جهانی تأثیرگذار بود و افراد را تحت تأثیر قرار داد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: حضرت می فرماید که شیعیان اهل علم، معرفت و هدایت هستند که شهید حججی به خوبی توانست این روایت را در عمل ترسیم کند، کارهای این شهید بزرگوار همواره بر اساس علم و معرفت بود و بدون مطالعه کاری را آغاز نمی کرد.

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که شهید حججی همواره به دنبال فهم مطالب بوده و با علما ارتباط داشت، اظهار داشت: این شهید مدافع حریم اهل بیت(ع) در برنامه های فرهنگی شرکت داشت و سعی می کرد که همه را به راه درست دعوت کند.

وی نماز جمعه را پایگاهی برای شهید حججی در راستای انجام کارهای فرهنگی دانست و ادامه داد: این شهید والا مقام تلاش ویژه ای برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشت و تلاش می کرد که نیازهای معنوی افراد را با کتاب های مورد نیاز تأمین کند.

امام جمعه نجف آباد با بیان این که به فرموده امام ششم رعایت تقوا و اهل خیر بودن از ویژگی های شیعیان است، ابراز داشت: شهید حججی شیعه ای با تقوا بود که در کارهای خیر حضوری فعال داشت و همواره از خود مراقبت می کرد تا رعایت تقوا داشته باشد.

وی عنوان کرد: شهید حججی در جامعه گمنام بود اما دوستان خاص او تأثیر این مراقبت را می دیدند، یکی از مهم ترین ویژگی های شیعه ایمان است، در روایات از شیعه به عنوان مؤمن تعبیر می شود که عالی ترین ویژگی به شمار می رود، ایمان باور قلبی عمیق است، بسیاری اهل خیر و تقوا هستند اما وقتی پای امتحان های سخت و سنگین به میان می آید میدان را خالی می کنند.

حجت الاسلام حسناتی خاطرنشان کرد: شهید حججی را همه وجود خدا، ولایت، نبوت، معاد و امامت را معتقد بود، این شهید بزرگوار ولایت پذیری ولایت فقیه را در جان خود قرار داده و دنبال این بود که رهبر معظم انقلاب از او چه می خواهد، رهبری بر هرچه تأکید داشتند این شهید در همان زمینه فعالیت می کرد.

وی اضافه کرد: شهید حججی می دید رهبری از تهاجم فرهنگی نگران است از این رو با جدیت به میدان می آید و سعی داشت با دوستان خود زمینه ای برای انجام کارهای فرهنگی ایجاد کند؛ شهید حججی آزرو می کند که دوبار یعنی قبل و بعد از ظهور به شهادت برسد و این نشان از ایمان والای این شهید دارد، اگر کسی مؤمن شد همه زیبایی ها را به دست می آورد.

امام جمعه نجف آباد با بیان این که شیعه در هر میدانی باید اهل فتح و پیروزی باشد، گفت: شهید حججی در 3 میدان مبارزه کرد که یکی از آن ها جهاد اکبر و خودسازی است، برای این که شهادت نصیب او شود چهل جمعه نذر زیارت حرم حضرت معصومه(س) و نماز در جمکران می کند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم معرفت دارند، چقدر کسانی که جهاد، ایثار، شهادت، معرفت و کرامت انسانی را با مسال مادی مقایسه می کنند چقدر بدبخت، نفهم و کوچک هستند؛ دومین میدانی که شهید حججی در آن پیروز شد جهاد کبیر بود که اطاعت از خدا و مقابله با دشمنان خدا است.

حجت الاسلام حسناتی اظهار داشت: هوشیاری و بینش سیاسی و اجتماعی، زمان شناسی، ولایت پذیری، اطاعت از خدا، دفاع از نظام اسلامی،فرمان بری از ولی خدا و دفاع از مستضعفان عالم از ویژگی‌های بارز شهید حججی بود؛ میدان سوم نیز میدان بلاها و مشکلات بود که درچهره او صمیمت و آرامش را مشاهده کردیم؛ خاستگاه این شهید این بود که خانواده و نسل این شهید عالمان بزرگ ربانی و خادمان اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) بودند.

وی ادامه داد: بیت مرحوم آیت الله حججی در نجف آباد و استان اصفهان معروف است که بزرگانی را در عصر غربت دین به حوزه آورد و تربیت کرد، زرق حلال پدر و مادر و داشتن رفقای خوب از ویژگی های مهم و اثرگذار شهید حججی بود.

امام جمعه نجف آباد ابراز داشت: نجف آباد شهری است که تاریخی طولانی ندارد اما به دست شیخ بهایی بزرگ و به نام نجف اشرف نهاده شد که از ابتدا عالمان ربانی مردم را هدایت و با آن ها زندگی کردند و به عمل خود دین و دیانت را به مردم چشاندند، بیش از 2 هزار و 500 شهید از این شهر تقدیم انقلاب و دفاع مقدس شده است.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس حوزه علمیه نجف آباد حدود 300 طلبه داشت که یک سوم طلبه ها یعنی 110 نفر شهید شدند؛ امروز نیز این حوزه در بخش برادران با 500 طلبه و در بخش خواهران با 800 طلبه در حال فعالیت است و 40 هزار دانشجو در این شهر تحصیل می کنند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات