۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۱۹۱۰۳

تأکید فضل الله بر استفاده مسلمانان از تجمع میلیونی حج

امام جمعه بیروت بر لزوم استفاده مسلمانان از فرصت های تجمع میلیونی حج تأکید کرد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به آغاز نبرد ارتش لبنان علیه تروریست های داعش در جرود عرسال و رأس بعلبک گفت: این عملیات بر اساس شرایط و برنامه ریزی صورت گرفته به آرامی انجام می گیرد و به حمایت معنوی و رسانه ای گسترده نیاز دارد. این عملیات در گذشته با پوشش سیاسی کافی همراه نبود که این مساله در حال حاضر رفع شده است.

وی افزود: در پرتو این شرایط شاهد عرضه اندام مجدد رژیم صهیونیستی و تجاوز به حاکمیت لبنان و بازی با امنیت و ثبات کشور هستیم که کشف دستگاه جاسوسی در باروک نشان دهنده این موضوع است. دشمن به شدت در حال رصد تحولات داخلی لبنان بوده و مطمئنا در انتظار نقطه ضعف در داخل کشور است تا انتقام شکست خود را بگیرد.

امام جمعه بیروت اظهار داشت: این در حالی است که لبنان در آستانه بحران اجتماعی و اقتصادی قرار دارد و دولت باید نقشه اقتصادی کاملی ترسیم کند تا فساد از بین رود.

وی درباره ادامه بحث و کشمکش درباره سفر مسؤولان لبنانی به سوریه تصریح کرد: امیدوار بودیم که این سفر با موافقت شورای وزیران و به دور از هرگونه اختلاف صورت می گرفت. دولت باید اختلاف درباره روابط با سوریه که احتمالا تا پایان بحران در این کشور ادامه دارد را همانند سایر اختلافات ها حل و فصل کند. هیچ گزینه ای جز بازگشت روابط میان سوریه و لبنان وجود ندارد چرا که سوریه تنها مرز زمینی لبنان به شمار می آید.

حجت الاسلام فضل الله مسلمانان را به وحدت و استفاده بهینه از تجمع میلیونی در موسم حج فراخواند و خاطرنشان ساخت: مسلمانان در این ایام به ندای الهی لبیک گفته و در صحنه ای بی نظیر دور هم جمع می شوند تا وحدت و همبستگی خود را با وجود اختلاف رنگ و کشور و مذهب و دیدگاه سیاسی نشان دهند. این وحدت و همبستگی باید از سوی حجاج به همه کشورهای اسلامی به ویژه عراق و یمن و بحرین و قطر و مصر و لبنان منتقل شود.

وی عملیات تروریستی شب گذشته در بارسلون، بورکینافاسو، نیجریه و افغانستان را محکوم کرد و گفت: این مسائل نشان دهنده خطر گسترش یافته تروریسم است که همه تلاش خود را برای مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان انجام می دهد./980/ب901/د

ارسال نظرات