۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۰۱۱

خبرهای کوتاه فرهنگی از خراسان رضوی

خرید ۲۱۳ سهم موقوفه جمعی مهرفاطمی توسط آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی در ۱۰بقعه شاخص خراسان رضوی و برگزاری جشن استقلال کشور پاکستان در مدرسه علمیه نرجس عناوین مهمترین خبرهای کوتاه فرهنگی خراسان رضوی است.
خبر کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد مظلوم، مدیرموقوفه مهرفاطمی گفت: 213 سهم از موقوفه مشارکتی مهرفاطمی به نام ابجدی حضرت زهرا(س) توسط آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعه خریداری و وقف شد.

 وی با بیان این که کمتر از یک درصد موقوفات استان خراسان رضوی، با نیت حضرت زهرا(س) است، افزود: موقوفه ای بصورت مشارکتی به نام (مهرفاطمی) به صورت قرض و دریافت وام ایجادو راه اندازی شده است.

 وی اظهار کرد: برای این طرح 320هزارسهم 500 هزارریالی در نظر گرفته شده تا عموم مردم بتوانند در این وقف گروهی سهیم باشند.

 حجت‌الاسلام مظلوم اضافه کرد: این موقوفه در زمینی به مساحت حدود یک هزار متر مربع و بازیربنایی حدود 5هزار و 600متر مربع در هفت طبقه، دارای 14واحد تجاری ، 28واحد اقامتی و 2طبقه پارکینگ است.

 مدیر موقوفه مهرفاطمی خاطرنشان کرد : برای کسانی که در این طرح مشارکت داشته باشند وقف نامه و سند نتظیم خواهد شد که درآمد و عواید این موقوفه صرف کمک و حمایت به هزینه های برگزاری اجتماع عزاداران و جشن ولادت حضرت زهرا (س) و نیز هزینه های  ترویج فرهنگ فاطمی به تشخیص متولیان خواهد شد.

این وقف نامه باحضور آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام احمدزاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی تنظیم و ثبت شد.

برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی در 10بقعه شاخص خراسان رضوی

حجت الاسلام جمال ایزدی، بیان داشت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و رسیدن آحاد جامعه به حیات طیبه دینی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، دوره های سبک زندگی اسلامی را در 10 بقعه شاخص استان خراسان رضوی در مهرماه سال جاری برگزار می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی، افزود: در جهت برگزاری این دوره ها، ابتدا نسبت به جذب مربی از طریق فراخوان بانوان طلبه اقدام کردیم که طی مدت یک هفته از تاریخ 25 لغایت 31 تیرماه، 106 طلبه در این طرح ثبت نام کردند.

وی در تشریح شرایط مربیان این دوره تصریح کرد: اتمام حداقل سطح 2 حوزه علمیه با نمره بیشتر از 17، تاهل، داشتن حداقل سن 28 و حداکثر 55 سال، فن بیان و توانمند در مهارتهای کلاسداری و ارتباط گیری، قبولی در آزمون ورودی و تعهد به تدریس مستمر و با کیفیت در بقاع از شرایط ثبت نام کنندگان بود.

ایزدی با اشاره به اینکه پس از بررسی شرایط ثبت نام شدگان و انتخاب 60 نفر از خواهران در مرحله اول گزینش، جلسه توجیهی و مصاحبه ویژه متقاضیان برگزار شد، اظهار داشت: می باشد.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: کتاب «مهارت های سازگاری»؛ نوشته محمد حسین زاده ویژه گرایش «مهارت های فردی»، کتاب «اخلاق در خانواده» نوشته جمعی از نویسندگان ویژه گرایش «مهارت های ازدواج و خانواده»، کتاب «اصول تربیت»؛ نوشته علی اصغر احمدی ویژه گرایش «مهارت های فرزندپروری» و کتابچه: «شاخص ها و ضرورت های تبیین سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری مدظله العالی»؛ نوشته حمید فلاحتی نیز به عنوان منبع مشترک آزمون برای همه گرایش ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: مربیان پس از انتخاب یک گرایش و دریافت کتاب ها در آزمون صبح روز پنج شنبه  19 مرداد ماه شرکت کردند و پس از قبولی در آزمون گرایش مورد نظر در 10 بقعه متبرکه شاخص استان به کار گیری خواهند شد.

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه بانوان در ترویج این فرهنگ، این دوره های آموزشی ویژه بانوان در 10 بقعه شاخص خراسان رضوی از جمله بقاع متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه، امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی و امامزاده سیدمحمد(ع) مشهد، امامزاده شعیب(ع) سبزوار، بی بی شطیطه(س) نیشابور، بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه، امامزاده ابراهیم(ع) قوچان، امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر، امامزده محمد عابد(ع) کاخک گناباد و تکیه ابوالفضلی نیشابور در مهرماه سال جاری برگزار می شود.

برگزاری جشن استقلال کشور پاکستان در مدرسه علمیه نرجس

جشن استقلال کشور پاکستان و هندوستان  با حضور طلاب این کشورها در مدرسه علمیه نرجس برگزار شد.

 این مراسم با حضور اساتید، معاونین آموزش و فرهنگی و کادر اداری امور بین الملل مؤسسه در جمع طلاب این کشورها برگزار شد.

طلاب ملیت پاکستان در مراسم جشن خود پس از اجرای دکلمه در مدح پیامبر اکرم(صلی ا... علیه و آله) و قرائت سرود ملی کشور پاکستان، پیرامون تاریخ پاکستان و عوامل استقلال آن سخنانی را بیان کردند.

 در جشن ملیت هندوستان نیز این برنامه ها با حضور طلاب هندوستان و به زبان هندی برگزار شد که شامل سرودخوانی، توضیح یکی از طلاب پیرامون استقلال کشور هندوستان از انگلستان و خواندن سرود ملی این کشور بود./930/ت۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات