۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۰۰۶
سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد مطرح کرد؛

تبیین ظرفیت های فقه اهل بیت در شبکه بین المللی اجتهاد

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد گفت: تبیین ظرفیت های فقه اهل بیت در ابعاد داخلی و خارجی صورت گرفته و رسالت ما این است مسائلی را که به صورت انبوه در کشور تولید می شود پاسخ هایشان را با مبانی فقهی و اجتهادی ارائه دهیم.
حمزه واقعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه واقعی، سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد ظهر امروز در دیدار اعضای این شبکه با آیت الله گرامی، از مراجع تقلید با بیان این که شبکه بین المللی اجتهاد از پروژه های راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی است، گفت: امروز این شبکه در قالب سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعالیت می کند و به زودی دو زبان دیگر نیز افزوده می شود.

نبرد امروز نبرد رسانه ای است/ هدف رسانه تصرف در پارادیم فکری مخاطب است

وی با بیان این که نبرد امروز نبرد رسانه ای بوده و با مصاف رسانه ای سنگینی مواجهیم تصریح کرد: در این فضای پیچیده و غبار آلود بناست اتفاق متمایزی رخ داده و صدای متفاوتی شنیده شود.

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد ادامه داد: رسانه ها معماری فکر، ذهن و زیبایی شناسی مخاطب را دارند یعنی در نگاه، مبانی و در پارادیم فکری فرد تصرف ایجاد کرده و در رویکرد ها و روش ها و عملکرد ها تحول پدید می آورند.

مخاطب شبکه بین المللی اجتهاد فضلای روشن فکر حوزه هستند

واقعی با بیان این که حتی امروز تعلیم و تربیت آن جایگاه و کارکرد های خود را به رسانه ها داده اند، ابراز کرد: در فضایی که انبوهی از شبکه های اجتماعی، سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها فعالیت می کنند، فضای اینکه اندیشه دینی و مبانی فکری فقهی و معارف به خوبی و  منظم با ادبیات متفاوت و ضرب آهنگ این چنینی دیده شود کار دشواری است.

وی با بیان این که ما در شبکه بین المللی اجتهاد تلاش کردیم گروه هدفمان را بشناسیم، بیان کرد: گروه هدف امروز این شبکه فضلای فضلای روشن اندیش حوزه هستند و کسانی مشغول به فعالیتند که از دانش و بینش وسیع به همراه تکنیک های ارائه بیان در فضای فقهی را به صورت تخصصی دارند و به خلاهای ذهنی و فکری روز جامعه پاسخگویی می کنند.

تلاش می کنیم در قامت ژورنالیستی موفق ظاهر شویم

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد با بیان این که همه تلاشمان این است تا در قواره و بستر منطق حرفه ای و به تعبیر دیگر در قامت ژورنالیستی خوب ظاهر شویم، بیان کرد: چنین فضایی را در داخل کشور طبقه نخبه حوزه خیلی خوب پذیرفتند و امروز به صورت سایت های اقماری پیش می رویم تا همه سطوح حوزه را در این کار متفاوت درگیر کنیم.

هدفمان تنها طیف های نخبگانی نیست

واقعی با بیان این که ما باید بر ذهن، ذائقه و نگاه و مبنای طلاب کار کنیم و تنها هدفمان طیف های نخبگانی نیست بلکه همه سطوح حوزه را در نظر داریم، خاطر نشان کرد: بنا بر نظر سنجی ها اتفاقات خوبی رخ داده و اصلا به این حد امروز قانع نیستیم و سر فصل جدیدی را در این شبکه شروع کردیم که پرسش های جامعه طبقه بندی شود.

وی با بیان این که امروز در این رسانه به نوعی بازگشت ظرفیت بیانی تازه اتفاق افتاده ابراز کرد: امروز در رسانه بین المللی فقه و اجتهاد ظرفیت بیانی تازه ایجاد کردیم تا مخاطب نگاه ما را درک کند.

تلاش می کنیم پیامها را منسجم و برانگیزاننده بیان کنیم

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد با بیان این که با اقشار حوزه و جامعه ارتباط و مراوده عمیق و پخته برقرار شده، افزود: رسالت رسانه همین است که صحیح و دقیق متناسب با خلا جامعه هدف سخنانش را بگوید و سعی می کنیم پیام ها را موثر و منسجم یعنی دقیق و برانگیزاننده بیان کنیم آنچنان که تیترها پرقدرت باشند و با یک تیتر یک نگاه به وقایع روز ارائه شود.

واقعی با بیان این که امروز در این شبکه نسبت به بسیاری از مسائل در خصوص نظام و اندیشه سیاسی و فقیه و ارتباطات، نسبت سنجی های صحیح و عالمانه انجام می دهیم، گفت: امروز در تلاشیم تا نسبت منشور زندگی با مسائل را بیان کنیم.  

تبیین ظرفیت های فقه اهل بیت در شبکه بین المللی اجتهاد

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد با بیان این که مبانی ما قابلیت تعمیم، تسری، تولید و بازتولید دارد، بیان کرد: فقه پژوهان ما باید مساله یابی کنند، سپس این مسائل را به محضر مراجع برسانند و مراجع نظرات خود را اعلام کنند.

وی با بیان این که هدف ما این است تا طبقه میانسال حوزه با شدت بیش تری در فضای رسانه ای به خصوص چنین شبکه ای عمل کنند، اظهار کرد: تبیین ظرفیت های فقه اهل بیت در ابعاد داخلی و خارجی صورت گرفته و رسالت ما این است که مسائلی را که به صورت انبوه در کشور تولید  می شود باید با مبانی فقهی و اجتهادی پاسخ هایشان را ارائه دهیم.

واقعی با بیان این که به صورت روزانه بارگذاری مطالب می کنیم و پرونده ها و مجلات الکترونیک نیز در حاشیه آن تولید می کنیم، ادامه داد: در این راستا با حضرتعالی چندین گفتگو در خصوص فقه و بازی های مجازی که بحث خرید و فروش اکانت را به تبادل نظر گذاشتیم و جهان اسلام متوجهند که مراجع ما نسبت به نکات ریز مردم رصد دقیقی دارند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات