۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۱۸۹۱۵
امام جمعه ایرانشهر:

مهمترین مانع تحول علوم انسانی عدم اراده و انگیزه جدی مسؤولان است

حجت الاسلام ابطحی نبود اراده و انگیزه جدی در وجود برخی مسؤولان فرهنگی ‌و علمی را مهمترین مانع برای تحول علوم انسانی نام برد و گفت: تا زمانی که عده ای نگاهشان به غرب باشد تحولی در علوم انسانی رخ نخواهد داد.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: تحول در علوم انسانی نیازمند نگاه اسلامی و طراحی یک برنامه دقیق و‌ منسجم است.

وی با اشاره به فرآیند تحقق علوم انسانی افزود: در زمان طاغوت تحقق این امر‌ محال بود اما در زمان جمهوری اسلامی می‌توان زیرساخت‌های مناسب برای رفع موانع موجود را  فراهم‌ کرد.

امام جمعه ایرانشهر با تأکید بر اینکه حوزه، محور اصلی تحول در علوم انسانی است خاطرنشان کرد: کسب اطلاعات لازم از سوی حوزویان و تدوین کتب درسی از جمله کارهایی است که می‌توان در تسریع روند تحقق علوم انسانی به کار برد.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی نیازمند یک نگاه اسلامی است عنوان‌ کرد: متأسفانه علوم انسانی که امروزه در دانشگاه ها تدریس می‌شود ترجمه و ارمغان غرب بوده و توسط اساتید غرب گرا نوشته شده است.

امام جمعه ایرانشهر نبود اراده و انگیزه جدی در وجود برخی مسؤولان فرهنگی ‌و علمی را مهمترین مانع برای تحول علوم انسانی نام برد و ابراز داشت: تا زمانی که عده ای نگاهشان به غرب باشد تحولی در علوم انسانی رخ نخواهد داد.

وی در پایان تصریح‌ کرد: رهبر انقلاب با دید وسیع و تیزبینانه در همه زمینه ها مسائل را رصد کرده و راهکارهایی را ارائه می‌دهند اما متأسفانه کسانی که باید این راهکارها را به‌ مرحله اجرا درآورند گوششان بدهکار این حرف‌ها نیست و ‌کار خودشان را می‌کنند./831/ت302/ب1

ارسال نظرات