۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۱۸۸۹۶
معاون آموزشي مؤسسه دارالاعلام قم:

استکبار جهانی داعش و ديگر گروه هاي تروريستي را در دامان خود پرورش داده است

معاون آموزشي مؤسسه دارالاعلام قم، گفت: استکبار جهاني با مديريت اقليتي به اصطلاح مسلمان که خود را مقلد مذاهب اسلامي هم نمي‌دانند، امروز داعش و ديگر گروه هاي تروريستي را در دامان خود پرورش داده اند.
حجت الاسلام احمد كوثري حجت الاسلام احمد كوثري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام احمدکوثري پيش از ظهر امروز در همايش ائمه جماعات و هيأت و مداحان و مردم بخش برزك كاشان، به نقد تفکرات تکفيري، سلفي، وهابي پرداخت و گفت: مشکل امروز جهان اسلام اقليت وهابي غيرمقلد مذاهب چهارگانه اهل تسنن است.

وي افزود: شيعه و اهل تسنن هيچ مشکلي باهم ندارند و درکنار هم همزيستي مسالمت آميز داشته و دارند و قاطبه اهل تسنن نسبت به خاندان رسالت احترام و محبت دارند، اما استکبار جهاني با مديريت اقليتي از مسلمانان که خود را مقلد مذاهب اسلامي هم نمي‌دانند، امروز داعش و ديگر گروه هاي تروريستي را در دامان خود پرورش داده اند.

حجت الاسلام كوثري خاطرنشان كرد: ازسوي ديگر دشمنان اسلام و نظام اسلامي ايران، جريان افراطي شيرازي در ايران را طوري مديريت کرده اند تا در عمل با داعش و تکفيري درکنار هم قرار داشته باشند.

وي متذكر شد: اين مسأله بايد هوشياري مسؤولان و مردم را بالا ببرد، چراکه حاميان اين جريان درون شيعي به تخريب و استهزاء مراجع تقلید و علماي بزرگ شيعه دست زده اند تا به اهداف شوم و اختلاف انگيز دشمنان کمک کنند.

حجت الاسلام كوثري با اشاره به ترويج خشونت با نام اسلام از سوي وهابيت و ديگر شاخه هاي وهابيت، اظهار داشت: امروز بايد مراقب باشيم از هر گونه اقدامي كه منجر به ترويج خشونت شود جلوگيري کرد.    

به گفته وي، جريان وهابي تكفيري از يك طرف به دنبال اختلاف و گسست در جهان است و از طرف ديگر در صدد بد نام كردن هر گونه حركت جهادي و مبارزه عليه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي اسرائيل است.

معاون آموزشي مؤسسه دارالاعلام قم در ادامه ضمن پخش فيلم كوتاهي از شهيد محسن حججي به تحليل و انطباق اين شهادت با ياران سيدالشهدا در کربلا پرداخت و اظهار داشت: همين تفکرات سلفي داعش است كه امروز سرهايي را مي برد که در عاشورا، عمرسعد و شمر و ديگران به راحتي سرها را بريدند و بر پيکرهاي شهدا تاختند و حريم اهل بيت را به خون و آتش کشيدند.

حجت الاسلام کوثري يادآور شد: تفکرات سلفي داعش از هيچ مرجع فقهي مذهب خودشان تقليد نمي‌کنند و کار خود را عين اسلام و قرآن مي‌دانند و فهم خود از دين را بالاترين فهم دانسته و همين جريان درحال حاضر با تخريب ولايت فقيه و مرجعيت ازسوي جريان شيرازي در درون شيعه تبليغ مي‌شود كه قابل تامل است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات