۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۱۸۷۷۷
تولیت آستان قدس رضوی:

زیارت، رمز وحدت است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه زیارت به معنای تصمیم گرفتن زائر در خدمت مزور و رمز وحدت است، گفت: حضرت امام رضا و امیرمومنان در زمان حیات طیبه خود، رمز وحدت امت اسلامی بودند.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز در رواق درالمرحمه حرم مطهر رضوی و در جمع کاروانیان پیاده شهرهای تربت جام و تایباد و طلاب حوزه علمیه قم، گفت: هدف از زیارت، اعلام محبت، دلدادگی و عشق به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه زیارت پاسخ به «لا اسئله علیه اجرا الا الموده فی القربی» است، هدف دیگر از زیارت را الگو دانستن سیره پیامبر(ص) و اهل بیت دانست و ادامه داد: خداوند متعال برای همگان الگو معرفی کرده است و الگوی انسان ها در افکار، اندیشه، عمل و در زندگی اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

سعادت انسان در دلدادگی به خداوند متعال و توحید است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) همگان و حتی کسانی که دین نداشتند را دعوت به دین، توحید و زندگی خدایی می کردند، افزود: سعادت انسان در دلدادگی به خداوند متعال و توحید است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروزه در جامعه در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد به دلیل فاصله گرفتن از آنچه که امام رضا(ع) به ما آموخته است می باشد، گفت: نزدیک شدن به امام رضا(ع) سبب رفع مشکلات است.

امام رضا، رمز ائتلاف جهان اسلام است

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) رمز ائتلاف جهان اسلام است، اظهار داشت: امروزه الگو گرفتن از اهل بیت نقطه مشترک همه مسلمانان است.

زیارت، رمز وحدت است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه زیارت به معنای تصمیم گرفتن زائر در خدمت مزور و رمز وحدت است، گفت: حضرت امام رضا(ع) و امیرمومنان(ع) در زمان حیات طیبه خود، رمز وحدت امت اسلامی بودند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود حضرت امام رضا(ع) را رمز ائتلاف در جهان اسلام، بصیرت آفرینی، علم و دانش و دلدادگی به خداوند متعال دانست.

امنیت و آسایش کشور به برکت خون شهیدان است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی که به نام دین و اسلام برافراشته شده، یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند متعال نصیب بندگان خود کرده است و باید قدردان این نظام و خون مطهر شیهدان بود، گفت: امنیت و آسایش کشور به برکت خون شهیدان اعم از شیعه و سنی است./859/پ202/ب1

ارسال نظرات