۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۱۸۷۷۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان:

فرهنگ زکات در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام رضایی با اشاره به دلایل عدم توجه به مساله زکات در استان همدان، گفت: مساله نخست در زمینه زکات واریز دیرهنگام زکات به کشاورزان و مساله بعد کم شدن نزولات جوی و خشک سالی است.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام امین رضایی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت زکات در جهاد کشاورزی اظهار داشت: مساله زکات از اموری است که به صورت ویژه مورد توجه در نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات موجود در زمینه پرداخت زکات و استفاده آن در مسیر واقعی آن خرید تضمینی گندم کشاورزان به وسیله دولت است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به مصارف زکات در استان همدان خاطرنشان کرد: با کسب اجازه و تاییدیه از رهبر معظم انقلاب درباره مصرف زکات برای احیای قنوات مناطق محروم روستایی چاره اندیشی هایی صورت گرفته است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امید است که مساله خرید گندم کشاورزان به زودی مرتفع شود چرا که تا زمانی که دولت پول کشاورزان را ندهد مساله زکات و پرداخت ان به تعویق می افتد.

وی پرداخت زکات در استان همدان را بسیار کم و نا امیدکننده توصیف کرد و افزود: تنها ده درصد کشاورزان نسبت به پرداخت زکات توجه دارند و این مساله باید برای چاره جویی مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به دلایل عدم توجه به مساله زکات در استان اظهار داشت: مساله نخست در زمینه زکات واریز دیر هنگام زکات به کشاورزان و مساله بعد کم شدن نزولات جوی و خشک سالی است.

وی نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه را امری مهم توصیف کرد و گفت: سال گذشته در حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان همدان پرداخت شده است./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات