۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۱۸۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

اعتمادسازی لازمه ترویج فرهنگ زکات در جامعه است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اعتمادسازی را لازمه ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیان کرد و گفت: مردم باید بدانند زکاتی که پرداخت می کنند در چه زمینه ای هزینه می شود و این حق طبیعی آنها است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای زکات این استان که با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ زکات در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این فریضه الهی از ضرورتهای امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: محل مصرف زکات از سوی حاکم شرع به صورت کامل بیان شده است؛ باید مسؤولان نسبت به توزیع دقیق زکات در اموری که دین اجازه داده است، نظارت کامل و جامع داشته باشند.

وی کمک به نیازمندان را در رأس امور مصرفی زکات دانست و افزود: می توان از زکات جمع آوری شده در امور عمرانی و مسائل مهم نظام با دستور شرع نیز استفاده کرد اما اولویت مصرف زکات در جامعه با نیازمندان است که حتی ممکن است برخی از این نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد هم نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایجاد بستر مناسب در راستای فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه را مهمترین رسالت امروز متولیان امر برشمرد و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه فراگیر و به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود که این نیازمند برنامه ریزی و کار شبانه روزی است.

امام جمعه شهرکرد، اعتمادسازی را لازمه ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیان کرد و گفت: مردم باید بدانند زکاتی که پرداخت می کنند در چه زمینه ای هزینه می شود و این حق طبیعی آنها است؛ اگر شفاف سازی لازم در این زمینه صورت گیرد به یقین دید مردم تغییر پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نقش رسانه در ترویج فرهنگ زکات در جامعه را غیرقابل انکار دانست و افزود: صدا و سیما باید با همه توان برای نشر معارف دین خصوصا ترویج فرهنگ زکات در جامعه وارد میدان عمل شود و در این راستا با استفاده از سخن بزرگان، روایات و احادیث برنامه ‌هایی فاخر تولید کند.

در ادامه این نشست نیز حجت ‌الاسلام‌‌ ابراهیم دهقان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 850 قنات در این استان وجود دارد که 50 درصد از آنها خشک شده اند، گفت: در سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری به مرمت قنوات استان اختصاص داده شده که 500 میلیون تومان آن صرف امور عمرانی قنوات می شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصولات زراعی در استان و کاهش تبلیغات مناسب در زمینه پرداخت زکات، خاطرنشان کرد: بایستی تبلیغ در حوزه پرداخت زکات در میان روستاها و مراکز خرید گندم بیشتر شود چراکه نقش مهمی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین کشاورزان خواهد داشت.

در ادامه این نشست نیز علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه 25 هزار و 700 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته 10 درصد از خانواده‌ های تحت پوشش کمیته امداد استان توانمند و از پوشش‌ کمیته امداد خارج‌ شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 31 میلیارد تومان درآمد کمیته امداد بود، گفت: 500 روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند و این در حالی است که تنها 272 روستا زکات پرداخت می‌ کنند./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات