۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۱۸۷۴۲
مدیرحوزه علمیه کنگاور:

بسیاری از معارف قرآن و سنت در علوم انسانی اسلامی نهفته است

مدیرحوزه علمیه کنگاور گفت: علوم انسانی دامنه وسیعی دارد در یک معنا بسیاری از معارف قرآن و سنت در علوم انسانی اسلامی است.
عطایی

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیرحوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ابراز داشت: علوم انسانی دامنه وسیعی دارد در یک معنا بسیاری از معارف قرآن و سنت در علوم انسانی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تصریح کرد: این آیات و روایات مانند معدن طلا بوده که جز اندکی از آن استخراج نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: اسلامی شدن علوم مختلف به ویژه علوم انسانی مستلزم بررسی این منابع عظیم است البته منافات ندارد که از تحقیقات شرق و غرب استفاده شود.

حجت الاسلام عطایی یادآور شد: غرب بسیاری از معارف را از اسلام در جهت پیشرفت خود فهمیده و به کار می برد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ریشه های علوم در قرآن و سنت است، اگر قرآن فرمود فماذا بعد الحق الا الضلال یک دریایی از فلسفه اولی و عرفان نظری است.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه منبع عظیمی از روانشناس تربیت کودک و جامعه شناسی در کتاب العشره است ادامه داد: اگر روش برخورد با دیگران را در مجامع روایی در کتاب العشره بیان کرده اند که با کودک یا پیر یا با متکبر یا با حاکمان یا با مومنان چگونه رفتار شود قطعا آثار و برکات بسیاری برای اسلام به همراه دارد.

وی بیان داشت: مواد خام و دست نخورده در دست داریم و نیاز به کارگروه های مختلف بوده تا بتوان مسائل مخالف را بررسی و استخراج کرد.

حجت الاسلام عطایی در پایان گفت: موانع جدی وجود ندارد و همچنین بسته نگری و محدود اندیشی چندانی بالفعل نداریم اما کم کاری و غفلت دامن گیر شده است که باید با همت جهادی اهداف اسلام را پیش برده و عملیاتی کرد./۸۵۷۱/ت302/ب1

ارسال نظرات