۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۸۶۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری آزمون پایانی طرح قرآنی ۱۴۵۱، ضرورت همت مسؤولان برای برگزاری اجلاس استانی نماز و برگزاری جشنواره مالک اشتر تیپ شهید دلجویان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حمزه بابایی مقدم، مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه آزمون پایانی طرح بزرگ قرآنی ۱۴۵۱ پنجم شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: طرح بزرگ قرآنی 1451 با محوریت حفظ و فراگیری مفاهیم کاربردی سوره مُلک در ماه مبارک رمضان و سوره واقعه در فصل تابستان اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآنی مردمی و خانه‌های قرآنی از ششم خردادماه سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان شروع شده و حفظ و فراگیری مفاهیم کاربردی سوره مُلک در ماه مبارک رمضان به پایان رسیده است.

بابایی مقدم اظهار داشت: حفظ و فراگیری سوره واقعه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد که با برگزاری آزمون پایانی در پنجم شهریورماه به کار خود پایان می‌دهد.

ضرورت همت مسؤولان برای برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان ‌شمالی گفت: برپایی اجلاس سراسری نماز در استان نیازمند مشارکت مسؤولان است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بنا به اظهارات مسؤولان کشوری توانمندی و ظرفیت برپایی اجلاس سراسری نماز در این منطقه وجود دارد، این در حالی است که باوجود درخواست این سازمان اما هنوز مسئولان استانی پای کار نیامده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه برپایی اجلاس سراسری نماز در استان برکات مادی و معنوی برای منطقه دارد، ادامه داد: حضور مسؤولان عالی‌رتبه کشور در این اجلاس می‌توانند برای استان ثمرات فراوانی داشته باشد زیرا هرساله سه وزیر آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش عالی و معاون رئیس‌جمهور حضور دارند و مقام معظم رهبری نیز برای اجلاس پیام صادر می‌کنند.

برگزاری جشنواره مالک اشتر تیپ شهید دلجویان

جشنواره مالک اشتر در تیپ 130 شهید دلجویان خراسان شمالی با معرفی 32 نیروی برتر این تیپ برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری و معرفی یگان‌ها، فرماندهان و مدیران رشد یافته و موفق‌تر یگان‌های تابعه تیپ است گفت: ارزیابی وضعیت و عملکرد گردان و گروهان­های مستقل بر عهده فرماندهان تیپ و رده‌های هم‌تراز است.

امیر سرتیپ 2 معمارباشی افزود: مبنای تجزیه و تحلیل گزارش‌های دوره‌ای و نتایج نظارت‌های تخصصی و بازدیدهای میدانی و مکاتبات دوره‌ای آنان مطابق شاخص‌های پیشنهادی فرمانده تیپ که به تصویب فرمانده قرارگاه منطقه‌ای می‌رسد، است.

مسأله غدیر به فرهنگ جهانی تبدیل شود

حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه جاجرم، اظهار کرد: مسأله غدیر باید به عنوان یک فرهنگ جهانی باشد؛ زیرا این موضوع مخصوص شیعیان نیست.

وی گفت: ادارات و نهادها با توجه به تناسب و امکانات خود برنامه‌های لازم را در دهه امامت و ولایت برگزار کنند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات