۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۵۱۸۵۶۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

موسم حج جلوه گاه اتحاد امت اسلامی است/ پایه های دین با شکل گیری امت واحده مستحکم می شود

نماینده خبرگان، حج را جلوه گاه اتحاد امت اسلامی دانست و گفت: حج تجلی جماعت مسلمین، جلوه الفت مسلمانان و عرصه به نمایش گذاشتن همدلی و یکپارچگی امت بزرگ اسلامی است.
حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  موسم حج را زمینه ساز تشکیل امت واحده اسلامی و وحدت مسلمانان دانست و گفت: درباره فلسفه تشریع حج در آیات و روایات هدف های متعددی ذکر شده است.

وی با اشاره به آیه 28 سوره حج افزود: خداوند متعال به بزرگ بت شکن تاریخ حضرت ابراهیم فرمان فراخوان عمومی به حج می دهد می فرماید ای ابراهیم همه مردم را به حج فرا بخوان که از راه های دور و نزدیک همگان خود را در موسم حج به این سرزمین مقدس و خاستگاه توحید برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به چرایی فراخوان حج و حضور همگانی در موسم حج اظهار داشت: قرآن می فرماید در این اجتماع عظیم جهانی امت بزرگ اسلامی، مسلمانان می توانند شاهد و ناظر منافع خود باشند و این منافع را کسب کنند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در روایتی به برخی از منافع حج اشاره می کند که از جمله آن ها منافع تربیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، علت حج این است که مردم به سوی خدا بازگردند و به خداوند متعال توجه کنند که این موضوع منفعت و عنصر تربیتی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که مردم با حضور در موسم حج از آلاینده ها پاک و منزه می شوند، ابراز داشت: درباره فلسفه اقتصادی حج آمده که مسلمانان باید اموال خود را در راه خدا و برای اهداف اسلام و کمک به امت اسلامی باید هزینه کنند، همه جهات در شریعت با عظمت حج دیده شده است.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(ع) ام ابیها و ام ائمه طاهرین(ع) که کلام ایشان ام الکلام خواهد بود، درباره فلسفه تشریع حج می فرمایند خداوند متعال قانون حج را در متن دین طراحی کرده تا پایه های دین استحکام پیدا کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: استحکام پایه های دین در گرو شکل گیری امت واحده و تحقق امت قدرتمند است،  تحقق امت واحده قدرتمند منوط به تحقق جماعت، الفت، وفاق، همبستگی، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم یکی از بزرگترین منافع و مقاصد حج را با استفاده از آیات و روایات بیان کنیم این است که مراسم باشکوه حج جلوه گاه اتحاد امت اسلامی است؛ حج تجلی جماعت مسلمین، جلوه الفت مسلمانان و عرصه به نمایش گذاشتن همدلی و یکپارچگی امت بزرگ اسلامی است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی باید اختلافات را کنار بگذارند، گفت: همه مذاهب از ملیت های گوناگون با آداب و فرهنگ ملی مختلف از سراسر امت اسلامی باید بر محور کلمه توحید و توحید کلمه عظمت و شکوه عزت خود را در دید جهانیان به نمایش بگذارند.

وی افزود: مسلمانان باید به ریسمان الهی که قرآن و عترت است چنگ بزنند و در سایه آن ها به عظمت از دست رفته خود دست پیدا کنند، امت اسلام نباید به وسوسه ها، توطئه ها و شیطنت های دست های پلید پیروان شیطان اعتنا نکنند بلکه اخوت و برادری خود را به اثبات برسانند تا از ظرفیت بزرگ و 100 درصد استثنایی حج برای بازیابی عزت و شوکت امت اسلامی استفاده شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات