۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۱۸۵۴۹
حجت الاسلام هاشمی نژاد:

راه نفوذ شیطان بر صدیقین و بندگان صالح خدا عجب و خودبینی است

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند متعال در یکی از احادیث قدسی بیان کرده که بشارت بده گناهکاران را و بترسان صدیقین را که به سوی من بازگردند، توبه کنند و به صدیقین بگو مراقب باشید که عجب و خود بینی به نفستان وارد نشود.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، استاد حوزه علمیه، امشب در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بیان این که بر اساس بیان امام صادق(ع) اگر عنایت اهل بیت و ائمه اطهار نصیب شما نشود نمی توانید به اهل البیت(ع) توسل کنید، گفت: این ائمه اطهار هستند که امت را دعوت می کنند.

وی با بیان این که امام رضا(ع) به عبد العظیم حسنی چنین فرمودند که سلام من را به دوستدارانم ابلاغ کن، تصریح کرد: این سلام اختصاص به یک مقطع خاص ندارد بلکه درود و سلامی به محبین و شیعیان ایشان در طول تاریخ تا قیامت است.

استاد حوزه با بیان این که حضرت رضا(ع) در پیام خود به عبد العظیم حسنی چند چیز طلب کرده اند که یکی از این ها راه ندادن شیطان در هوای نفس انسان هاست، ابراز کرد: شیطان وقتی از درگاه خداوند متعال رانده شد این چنین بیان کرد که خداوندا من در قبال عبادت شش هزار ساله ام مزد می خواهم، خداوند به او گفت هر چه می خواهی طلب کن تا عطا کنم.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان این که خداوند هرچه شیطان خواست را به او عطا کرد، افزود: هنگامی که شیطان قدرتمند شد قسم خورد که بندگان خدا را به جز آن بندگان خالص از راه راست و حقیقت دچار انحراف کند.

وی با بیان این که سفارش حضرت رضا(ع) بر این است که هرگز شیطان را در نفس خود راه ندهید، اظهار کرد: حضرت موسی(ع) روزی به شیطان برخورد کرد که دید کلاه رنگارنگی به سر گذاشته و این چنین گفت که با هر نگی قلب های بنی آدم را اقوا کرده و آنان را از راه حقیقت دچار انحراف می کنم؛ یعنی شیطان برای هر بنده ای برنامه خاص خود را دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شیطان هر فردی را از راهی متفاوت وسوسه می کند و به فساد می کشاند، خاطر نشان کرد: شیطان رد شرایط مختلف با راه های متفاوتی در نفوس انسان ها نفوذ کرده و بر آنان غلبه می کند؛ در چنین شرایطی باید تاکید همه بر کلام نور سعادتمندی باشد که ائمه اطهار و اهل البیت(ع) از جانب خداوند متعال آورده اند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان این که خداوند متعال در یکی از احادیث قدسی بیان کرده که بشارت بده گناهکاران را و بترسان صدیقین را که به سوی من بازگردند، توبه کنند و من آنان را می آمرزم اما به صدیقین بگو مراقب باشید که عجب و خود بینی به نفستان وارد نشود که همه اعمالتان را حبط می کند و بندگان خدا باید این را در نظر داشته باشند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات