۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۱۸۴۳۹
امام جمعه ارومیه:

تهجد و شب زنده داری ضرورتی برای سکانداران مدارس علمیه است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه تهجد و شب زنده داری مورد توجه ویژه مدیران مدارس باشد، گفت: یکی از نیاز های اساسی حوزه تراز انقلاب اسلامی، مسؤولان تراز و مقرب است.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در همایش حوزه علمیه تراز با بیان اینکه سکان داری و مدریت حوزه های علمیه یک امر حساس، ارزشمند و بزرگی است، اظهار داشت: این امر نیازمند یک سری ملزومات است.

وی با تأکید بر عمل خالصانه و تقرب هر چه بیشتر به درگاه الهی از رهگذر تقوا و عمل صالح، خاطر نشان کرد: انسان نباید از برکات شب زنده داری و تهجد غلفت کند، نماز شب مسیر دست یابی به سعادت و خوشبختی است و در حقیقت مسیر رسیدن به مقام مورد ستایش است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به اجر و ثواب شب زنده داری، گفت: نماز شب و شب زنده داری از اعمال ارزشمند و پر ثواب است، اعمالی هستند که دارای ثواب محدودی می باشند، اما اعمالی هستند که ثواب و پاداش آنها بی حد و حصر است و انسان باید متوجه چنین اعمال ارزشمندی باشد.

وی ملاک تقرب را عمل با اندیشه و فکر دانست و گفت: تفکر و شناخت در متون دینی بسیار مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، این عمل توأم با تفکر و ایمان است که ملاک عمل و تقرب هر چه بیشتر به درگاه الهی است.

امام جمعه ارومیه سکانداران حوزه های علمیه و مدیران آنها لازم است متوجه اعمالی باشند که انسان را به درگاه الهی مقرب‌تر کند و با فهم و تعقل در مسیر الهی گام بردارندکه این امر برای شما ضروری و لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به آغاز دوره اختبار و تثبیت و تشریح روند پذیرش طلاب جدید به حوزه های علمیه، اظهار داشت: بعد سنجش و موفقیت در آزمون ورودی حوزه های علمیه و مصاحبه طلاب به دوره اختبار و تثبیت دعوت می شوند.

وی ادامه داد: در این دوره طلاب با شناخت از حوزه علمیه و همچنین نگاه به ظرفیت و استعداد خود را مور سنجش قرار می دهند، همچنین مسؤولان حوزه های علمیه نیز در این مدت طلاب را از لحاظ اخلاقی و علمی مورد سنجش قرار می دهند تا توانایی طلبه برای حضور در حوزه های علمیه محرز شود./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات