۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۸۴۳۴
امام جمعه ارومیه:

تبلیغ دین بهترین شغل و هدیه الهی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مقاوم و منزلت علمای دین، گفت: بهترین شغل در عالم، تبلیغ دین و آموزش احکام الهی است.
امام جمعه ارومیه در مدرسه امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب جدید الورود حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه ائمه اطهار و انبیای الهی افضل موجودات عالم هستند، گفت: انبیاء و معصومان سر آمد مخلوقات الهی اند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از این رو برترین شغل و هدیه را برای این بزرگواران برگزید، تصریح کرد: هدیه پروردگار عالم بر برترین مخلوقات خود تبلیغ دین بود، در عالم هستی به واقع بهترین شغل و عمل تبلیغ دین الهی است، علماء نیز وارثان پیامبران الهی هستند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: بهترین مشغولیت، حرکت در مسیر طلبگی و سربازی امام زمان (عج) است که در آن قدم گذاشته اید، در روز قیامت که ترازو های سنجش اعمال به پا شود این مرکب مداد علما است که از خون شهید وزین تر خواهد بود، همین امام خمینی (ره) با بیان و قلم خود تربیت کننده هزاران شهید است.

وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام  و بر اساس روایات دینی شهادت و شهدا از مقام بزرگی برخوردارند به طوری که مشاهده می کنیم بزرگان دینی هم برای خود و هم برای عزیزان خود آرزوی شهادت داشتند، شهید که در میدان جنگ به شهادت می رسد، غسل و کفن برای او لازم نیست و این نشان از پاکی و عظمت شهید است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیا اینکه طلبگی ارزشمند و مایه افتخار است، ابراز داشت: علمای دین در ثواب اعمال مردمی که دین را از آنها آموخته اند شریک اند به طوری که در روز قیامت اعمالی را از خود خواهند دید که خود عامل آن اعمال نبوده اند.

وی خاطرنشان کرد: عالم دین شدن نیازمند بهره گیری از اوقات مرده است، طلبه باید از این اوقات به نحو احسن بهره مند شود، بسیاری از علمای دین با بهره گیری از این اوقات  قرآن کریم را حفظ کرده اند و بسیاری از علوم دینی را آموخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه اگر بخواهیم سرباز امام زمان(عج) باشیم باید برازنده آن حضرت شویم، گفت: اگر عالم باشیم اما در اخلاق و خود سازی موفق نشویم بی ارزش خواهد بود؛ زیرا اخلاق، تقوا و معنویت عامل تعالی اجتماعی و اخروی یک عالم دینی است./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات