۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۱۸۳۳۹
مسؤول دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر همدان:

برخورد با مسائل فرهنگی از جنگ سخت نظامی سخت تر و پیچیده تر است

مسؤول دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: تهاجم فرهنگی وارد قلب و روح و زبان و گوش افراد جامعه می شود و این دشمن پنهان مانند سرطان در حال اثر گذاری در جامعه است.
مدیریت فرهنگی

حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی فاضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان بیان داشت: در زمان فعلی انسان باید چشم، گوش و زبان خود را به کسی که عاقل، بالغ، فهیم و دانشمند است بسپارد که ولایت فقیه چنین شانی را دارا است.

وی با اشاره به نقش حوزه ها در مورد تهاجم فرهنگی اظهار داشت: حوزه ها نباید گوشه گیر باشند حوزویان باید خود را از مردم بدانند و در بطن جامعه حرکت کنند.

وی ادامه داد: روحانیان باید با مردم همراه شوند تا بتوانند آموزه های دینی را در جامعه نشر دهند ولی اگر اینگونه نباشد شاید مردم پای منبرها بیایند ولی حرف ما در وجود آنها تاثیری نخواهد گذاشت و چه بسا تاثیر منفی هم بگذارد.

مسؤول دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان گفت: طلاب باید وارد تمام قشر های جامعه شوند مانند مساجد، خانواده، محلات و مراکز آموزشی.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کار فرهنگی بیشتر در مساجد انجام می شود ولی جای این سوال است که مگر چند درصد از جامعه در مساجد حضور دارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید به درد و دل مردم گوش سپرد و با چاره جویی آنها جذب دین کرد، مردم باید روحانیت را همراه خود و در کنار خود ببینند و حضور روحانی را به عنوان امری مهم در جامعه قبول کنند همانند زمان انقلاب اسلامی که مردم به این نتیجه رسیده بودند.

حجت الاسلام کیهانی فاضل ابراز داشت: دین باید با رفتار و اخلاق شایسته تبلیغ و ترویج شود، روحانیان باید با انجام کارهای شایسته و نیکو مردم را به دین الهی هدایت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: عمل فقط برخورد با منکر نیست، گرفتن دست شخصی که به سمت بدی ها سوق پیدا کرده است موثر تر از برخورد با منکر در حال انجام است.

حجت الاسلام کیهانی فاضل گفت: تهاجم فرهنگی وارد قلب و روح و زبان و گوش افراد جامعه می شود و این دشمن پنهان مانند سرطان در حال اثر گذاری در جامعه است.

وی در پایان گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید جذب حداکثری و دفع حداقلی را مد نظر داشته باشیم، چرا با وجود ارتقای سطح سواد جامعه متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق و جرایم در جامعه هستیم اینجا است که نقش روحانیت در جامعه برای جذب حداکثری نمود پیدا می کند./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات