۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۸۲۹۵
امام جمعه محمود آباد:

قلم و رسانه نباید ابزاری برای منافع شخصی و گروهی باشد

امام جمعه محمود ‌آباد با بیان این که نباید از ابزار قلم در جهت منافع شخصی، حزبی و گروهی استفاده کرد، گفت: قلم باید تنها در راستای رشد و تعالی فرهنگی جامعه به کار گرفته شود.
امام جمعه محمود ‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمود آباد دوشنبه شب در دیدار با جمعی از خبرنگاران و رسانه ها با اشاره به جایگاه قلم در اسلام، گفت: در کلام الهی نیز قلم از یک جایگاه ارزشمندی برخوردار است به گونه ای که خداوند متعال به دلیل اهمیت و قداست آن به آن قسم یاد کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که قلم یکی از بهترین ابزار فرهنگی برای رشد و تعالی جامعه است، افزود: باید از این ظرفیت و پتانسیل بالای فرهنگی در جهت آگاهی دادن به جامعه بهره گیریم.

امام جمعه محمود آباد همچنین با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع از همین ابزار مهم فرهنگی به ناحق استفاده می شود، خاطرنشان کرد: نباید از قلم و قدرت نویسندگی در مسیر نادرست بهره گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین که باید ارزش و جایگاه قلم در جامعه حفظ شود، تصریح کرد: خبرنگاران و نویسندگان از جمله اقشار تأثیرگذاری هستند که باید در حفظ و قداست قلم در جامعه تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید از ابزار قلم در جهت منافع شخصی، حزبی و گروهی استفاده کرد، تصریح کرد: قلم باید تنها در جهت رشد و تعالی فرهنگی جامعه به کار گرفته شود.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که قلم بهترین ابزار در جهت ترویج ارزش های دینی و انقلابی در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز صاحبان قلم باید این در حفظ و نگهداری این امانت الهی کوشا باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که کسانی که قلم در اختیار دارند باید به گونه از این ابزار فرهنگی استفاده کنند که موجب دستیابی مردم به حقایق شود، تصریح کرد: نوشتار و گفتار افراد باید تنها در جهت حفظ و تقویت ارزش ها باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که رسانه ها باید در جهت حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب از همه ظرفیت های خود بهره گیرند، خاطرنشان کرد: امروز رسانه ها نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت آرمان های انقلاب اسلامی بر عهده دارند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان اسلام از همه توان و ابزارهای خود برای تضعیف دین و انقلاب استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی رسالت رسانه های انقلابی در مقابله هجمه های دشمنان بسیار سنگین است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که امروز مهم ترین و بزرگترین ابزار رسانه ای جهان در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، تصریح کرد: این رسانه ها و بنگاه های دروغ پراکنی همه توان خود را برای تضعیف اسلام و انقلاب به کار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز رسانه های غربی به صورت شبانه روزی علیه دین و ارزش های دینی ما تبلیغ می کنند، خاطرنشان کرد: رسانه های داخلی نیز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت مقابله با این هجمه ها بهره گیرند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمن برای از بین بردن دین و انقلاب لحظه ای فروگذار نخواهد کرد، تصریح کرد: امروز همه ابزارهای تبلیغی نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که نباید در برابر هجمه های دشمنان حالت انفعالی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید از همه ابزارهای تبلیغی به ویژه رسانه ها در جهت تقویت دین و مبانی انقلابی در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که رسانه ها باید تعهد و خدا محوری را مد نظر خود قرار دهند، تصریح کرد: نباید رسانه ها از ابزار قلم برای منافع شخصی و حزب و بغض فردی استفاده کنند.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که رسانه ها باید حلقه وصل میان مردم و حکومت اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با تبیین صحیح مشکلات جامعه در جهت رفع آن از سوی مسؤولان اقدام کنند.

وی با بیان این که رسانه ها باید مشکلات و نواقص موجود را شناسایی و به مسؤولان امر انتقال دهند، تصریح کرد: نقش رسانه ها در انتقال مشکلات جامعه به مسؤولان و تلاش در جهت رفع آنها بسیار حائز اهمیت و غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام موسوی صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، تصریح کرد: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏ شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏ شوند.

وی، تقوا، امانت داری، صداقت و شجاعت را از ویژگی های بارز و اساسی خبرنگاران ذکر کرد و بیان داشت: اخلاق رسانه ای بسیار مهم است و وقتی مطبوعات را مطالعه می کنم معمولا به جنبه انتقاد اهمیت داده می شود.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امروز یکی از برنامه های مهم دشمنان تضعیف آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با بهره گیری از ابزار قلم در جهت تبلیغ و تقویت این آرمان های اصیل گام بردارند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات