۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۰۶۵
جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

مخالفت آمریکا با ایران در انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست

حجت الاسلام و المسلمین رضایی، مخالفت آمریکا با ایران در انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای بیش ندانست و بر هوشیاری بیشتر دیپلمات‌های ایرانی تاکید کرد.
حجت الاسلام محمدعلی رضایی

حجت الاسلام و المسلمین محمد‌علی رضایی، جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقض متن و روح برجام توسط رییس جمهور آمریکا، اظهار داشت: برخی از مسؤولان و دولتمردان گمان می‌کردند مشکل آمریکا با ایران صرفا به سبب نگرانی آنها از مسأله انرژی هسته‌ای ایران است.

وی ابراز داشت: مسؤولانی که نسبت به آمریکا خوشبین بودند و تصور می‌کردند توسط مذاکره با این نظام سلطه می‌توانند مشکلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را برطرف سازند، اکنون پس از نقض متن و روح برجام توسط آمریکا، چهره حقیقی این کشور مستکبر برای آنها نیز آشکار شد.

 جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر این که آمریکا با اسلام و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مخالفت دارد، تصریح کرد: مخالفت آمریکا با ایران در انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموند؛ آمریکا پس از مذاکرات هسته‌ای به سراغ صنعت موشکی ایران خواهد رفت و پس از مذاکره در این زمینه به سراغ حقوق بشر، حجاب و آزادی‌های نامشروع در ایران می‌رود و پس از آن نیز اصل نظام را نشانه خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: در جهان امروز کشور‌های بسیاری وجود دارند که علاوه بر انرژی هسته‌ای، بمب هسته‌ای نیز دارند اما آمریکا هیچ‌گاه در رابطه با فعالیت هسته‌ای این کشور‌ها ابراز نگرانی نمی‌کند، چرا که این کشور‌ها تحت نفوذ و سیطره آمریکا هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین رضایی تأکید کرد: آمریکا به دنبال تسلط بر نظام جمهوری اسلامی ایران است و مسایل هسته‌ای، موشکی و حقوق بشری و... همه بهانه‌ای بیش نیست تا آن که به هداف شوم خود که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، برسد.

استاد حوزه و دانشگاه دلیل رضایت رهبر انقلاب بر مذاکرات دولتمردان جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را پرده برداشتن از چهره واقعی آمریکا برای جهان و افراد خوشبین در جامعه‌ ایران دانست و گفت: ایشان با آن که آگاهی کاملی از نتیجه مذاکره با آمریکا داشتند ولی با این حال اجازه چنین کاری را صادر نمودند اما اکنون چه آقای ظریف و آقای عراقچی و چه افراد خوشبینی که به نتیجه مذاکرات خوشبین بودند، اقرار و اعتراف می‌کنند که عناد و دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض متن و روح برجام توسط دولت آمریکا دو راه پیش رو دارد، اظهار داشت: دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا باید در برابر نقض آشکار پیمان از سوی آمریکا از خود وادادگی نشان داده و کوتاه بیایند و یا آن که مقتدرانه در برابر اقدامات آمریکا ایستادگی کرده و پاسخ دندانشکنی به پیمان شکنان بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ابراز داشت: دولتمردان به هر میزان که در برابر گستاخی‌های دشمن کوتاه بیایند به همان اندازه دشمن در پیش‌برد اهداف و مواضع خود با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت از این رو ضروری است بر آمریکا آشکار شود که نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار مقتدرانه ایستاده است.  

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز در تحریم بوده است و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز همراه با تحریم‌هایی که وجود داشت، در برابر چندین ابر قدرت جهانی ایستادگی کرده و به پیروزی رسیده است، به همین علت ایران با تکیه بر دانشمندان جوان خود، می‌تواند تمام تحریم‌ها را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت کشور کند.  

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: تکیه بر اقتصاد مقاومتی بهترین راهکاری است که امروزه می‌تواند اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را در برابر تحریم‌های ظالمانه مستحکم کرده و زمینه پیشرفت آن را فراهم سازد./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات