۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۱۷۸۵۴
مدیر کل پیشین اداره کل ارشاد خوزستان:

وزیر جدید ارشاد نگاه دینی به فرهنگ و هنر داشته باشد

حجت الاسلام سپهر گفت: سبک زندگی اسلامی از نسخه های فرهنگی جدید رهبری برای جامعه اسلامی است و وزیر پیشنهادی با تولید برنامه های لازم چنین خواسته ای را عملیاتی و اجرایی کند.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان و مدیر پیشین اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی خوزستان درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور که با عنایات و الطاف کریمانه رهبری، نشاط جامعه اسلامی و با حضور مسؤولان کشوری و بیش از یک صد مسؤول خارجی برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم آبرومندانه و در سطح بین المللی برگزار شد و برای رییس جمهو منتخب و دولت دوازدهم آرزوی موفقیت را داریم و امیداوریم که خروجی فعالیت های دولت جدید در راستای زمینه سازی برای فرهنگ دولت مهدویت و اهل بیت(ع) باشد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز امیداوری کرد تا دولت جدید خدمتی متواضعانه، عاشقانه و جهادی داشته باشد و همه چیز در آن بر مبنای عدل، انصاف، معنویت، خدامحوری بوده و در نهایت زهد و پاکی، خدمات فراگیری در سراسر کشور ارائه و پیگیر مطالبات رهبری و بنیانگذار نظام اسلامی مبنی بر اشتغال، توجه به تولید داخلی، ارتباط اندیشمندانه توأم با حکمت، مصلحت و تدبیر با کشورهای خارجی باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار در مراسم تحلیف بر ارتباطات بین المللی (جز در زمینه خطوط قرمز مبانی اعتقادی نظام اسلامی) تأکید کردند، گفت: ان شاءالله دولت دوازدهم خواسته ها و مطالبات رهبر انقلاب را در سیاست ها اجرایی کند.

وی با بیان اینکه آقای صالحی با توجه به پیشینه، سوابق و تحصیلات ان شاء الله بتواند پاسخگوی حجم مطالبات مراجع، علما، متدینین، خانواده های شهدا، فعالان قرآنی و رهبر معظم انقلاب در حوزه نشر معارف دینی و سبک زندگی اسلامی باشد، افزود: سبک زندگی اسلامی از نسخه های فرهنگی جدید رهبری برای جامعه اسلامی است و وزیر پیشنهادی با تولید برنامه های لازم چنین خواسته ای را عملیاتی و اجرایی کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: پناه بردن به دامان قرآن و اهل بیت(ع) نسخه سبک زندکی اسلامی ارائه شده رهبری برای جامعه جهانی امروزی آلوده به فجایع اخلاقی و اجتماعی است و در این زمینه باید ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگانی معصومین برای مدیران، خانواده ها و جامعه مورد توجه وزیر جدید ارشاد قرار گیرد.

این مقام مسؤول توجه وزیر پیشنهادی به آموزه های قرآنی و اهل بیت(ع)، قانون اساسی، مسائل اجتماعی و شرایط جهانی فرهنگ و هنر را خواستار شد و عنوان داشت: مأموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار متنوع و شامل حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، سازمان ارتباطات کشورهای اسلامی، رایزن های فرهنگی، معاونت قرآن و عترت و کتابخانه های عمومی است که در این باره توجه و التفات به حوزه فرهنگ و هنر، سینمای دینی، انقلابی و ایرانی، کتاب و حوزه نشر از دیگر مأموریت های چنین وزارتخانه ای است.

مدیر پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: آن قدر برای وزارت ارشاد مقوله وجود دارد که بتواند نیازمندی های جامعه اسلامی را با قانون اساسی، خواست ملت و رهبری تأمین کند و امیدوارم وزیر جدید صبغه دینی، انقلابی، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بومی را در تولید فعالیت های فرهنگی، هنری، سینمایی و حوزه چاپ و نشر پررنگ تر کند.

حجت الاسلام سپهر با پیش بینی اینکه وزیر پیشنهادی به تئاتر صبغه دینی، ایرانی و اسلامی خواهد داد، خاطرنشان شد: وزیر پیشنهادی دادن صبغه ایرانی به موسیقی، توجه به سینمای دفاع مقدس و تولید فیلم ها با محتوای دینی را مورد توجه قرار خواهد داد و از آنجا که یکی از نقدهای وارده بر وزارت ارشاد عدم تولید برنامه ها و انجام فعالیت ها با صبغه دینی، اسلامی و انقلابی اسلامی است به نظر می آید با توجه به پیشینه وزیر پیشنهادی در دولت دوازدهم شاهد توجه به چنین مسائلی باشیم.

وی با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب نسبت به سوژه ها و فیلم نامه های قرآنی برگرفته شده از قرآن، سبک زندگانی اهل بیت(ع)، شهدای محوری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: رهبری نسبت به هنرمندانی که در چنین وادی وارد شوند توجه و محبت ویژه ای دارد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در زمینه رویکرد فعالیت های وازرت ارشاد برای رویارویی با شبیخون فرهنگی تصریح کرد: در همه دولت ها برای رویارویی با چنین شبیخونی اقداماتی انجام شد از جمله تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تأسیس معاونت قرآن و راه اندازی هزاران مؤسسه قرآنی سازمان یافته، تولید فیلم های سینمایی، جشنواره های دینی، جشنواره فرهنگ رضوی و امروزه نیز توجه به چنین مقولاتی از وزارت ارشاد می خواهیم.

این مقام مسؤول در پایان اظهار داشت: هر کسی باید در حوزه فرهنگی دینی و انقلابی یک یادگاری در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد به وجود آورد و امیداوریم در دولت دوازدهم و در دوران تصدی آقای صالحی راستای مقابله با تهاجم فرهنگی افزایش فعالیت های دینی و انقلابی و هنری، شناسایی راه های نفوذ فرهنگی دشمن و تولید برنامه هایی برای مقابله با چنین تهاجمی را در سطح کشور شاهد باشیم./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات